سیاسی

علت افزایش پروازهای ارتش اردن در روزهای اخیر چیست؟

سخنگوی ارتش اردن از افزایش پروازهای نیروی هوایی برای جلوگیری از هرگونه نفوذ به حریم هوایی و دفاع از آسمان کشور خبر داد.

میدل ایست نیوز: سخنگوی ارتش اردن از افزایش پروازهای نیروی هوایی برای جلوگیری از هرگونه نفوذ به حریم هوایی و دفاع از آسمان کشور خبر داد.

به گزارش «CNN» این مقام مسئول امروز سه شنبه (16 آوریل) در بیانیه ای اعلام کرد که در حوالی ساعت 1 بامداد سه شنبه، نیروی هوایی کشور در راستای جلوگیری از هرگونه نفوذ به حریم هوایی کشور اقدام به افزایش پروازها کرد.

وی افزود که این امر در راستای تاکید بر مواضع پایدار اردن، در عدم اجازه به استفاده از حریم هوایی کشور از جانب هر طرف و با هر هدفی و با توجه به این که این امر نقض حاکمیت اردن و تهدی برای امنیت کشور و شهروندان آن به شمار می آید، انجام شد.

سخنگوی ارتش اردن از مردم کشورش خواست تا به شایعاتی که موجب نگرانی آنها می شود توجه نکنند و اطلاعات را از منابع رسمی آن دریافت کنند.

شهروندان اردنی در امان از شنیده شدن صدای پرواز هواپیماها در پایتخت خبر دادند.

روز گذشته، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن در گفت‌وگو با CNN در درباره انهدام پهپادها و موشک‌های شلیک شده از ایران به سمت رژیم صهیونیستی در آسمان اردن توضیح داد.

الصفدی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه طرفی موشک‌های ایران را در آسمان اردن منهدم کرد، گفت: اردن سال‌ها سیاست ثابتی درباره حفاظت از حریم زمینی و هوایی خود دارد و هر جسمی را که وارد آسمان کشور شود و حریم هوایی اردن را نقض کند و معتقد باشیم که خطری برای اردن است، از همه امکانات برای پایان دادن به آن تهدید استفاده می‌کنیم.

وی گفت که در آن شب (شب حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی) نیز همین سیاست اجرا شد.

منبع
cnn

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا