اجتماعی

درخواست وزیر بهداشت عراق برای تسریع واکسیناسیون و بی‌توجهی به شایعات

وزیر بهداشت عراق بر ضرورت اجرای طرح واکسیناسیون در برابر بیماری‌های سرخک و اوریون به ویژه در مدارس این کشور تاکید کرد و شایعات مربوط به انتقال بیماری‌هایی از جمله ایدز از طریق واکسیناسیون را بی‌اساس خواند.

میدل ایست نیوز: وزیر بهداشت عراق با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر دانش‌آموز در برابر بیماری سرخک واکسیناسیون شده‌اند، تاکید کرد: حرف و حدیث‌ها درباره شیوع بیماری‌ها از طریق واکسن سرخک ناشی از بی‌اطلاعی کامل از مسائل پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت عراق اعلام کرد: صحبت درخصوص شیوع بیماری‌ها از طریق زدن واکسن سرخک به علت ناآگاهی کامل از مسائل پزشکی است ضمن آنکه تا به امروز در قالب طرح و پویش واکسیناسیون، 2 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در برابر بیماری سرخک واکسینه شده‌اند.

وی تصریح کرد: در پویش و طرح جامع واکسیناسیون ملی، افراد در برابر انواع سرخک از جمله سرخک آلمانی و همچنین اوریون واکسینه می‌شوند ضمن آنکه هدف اصلی این طرح، پوشش جامع همه دانش‌‌آموزان و مهدهای کودک و در نهایت کاهش شیوع سرخک در مدارس است.

وزیر بهداشت عراق افزود: هدف اصلی این پویش آن است که افزون بر سرخک، از بیماری‌های زونا و اوریون که جزو بیماری‌های عفونی به شدت واگیردار هستند، پیشگیری یا آنرا کنترل کنیم در حالیکه در سه روز اول این پویش اهداف مورد نظر خود را محقق ساختیم و توانستیم 2 میلیون و چهارصد هزار نفر از دانش‌آموزان مدارس را واکسینه کنیم.

الحسناوی با بی‌اساس خواند شایعاتی نظیر انتقال بیماری ایدز از طریق واکسیناسیون و ایراد این اظهار نظرها از روی جهل و ناآگاهی، تاکید کرد: قرار است در قالب این طرح، ظرف مدت 10 روز 7 میلیون دانش‌آموز واکسینه شوند.

وی خاطر نشان کرد: هدف وزارت بهداشت پیشگیری از شیوع بیمار‌ی‌ها در جامعه است و ما شاهدیم بیشترین موارد ابتلا مربوط به افرادی است که واکسن دریافت نکرده‌اند و این پیام روشنی مبنی بر ضرورت واکسیناسیون و موثر بودن آن در برابر سرخک است.

پیش از این وزیر بهداشت عراق از آغاز طرح واکسیناسیون 6.5 میلیون دانش‌آموز در مقابله با بیماری سرخک در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی خبر داده بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا