اقتصادیسیاسی

السودانی و رئیس هانول راه‌های توسعه همکاری و ورود فناوری‌های جدید به عراق را بررسی کردند

نخست وزیر عراق با رئیس شرکت امریکایی هانول دیدار و گفت‌وگو کرد و راه‌های توسعه همکاری با این شرکت را مورد بررسی قرار داد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق بامداد امروز پنج شنبه به وقت عراق، در اقامتگاه خود در واشنگتن، «کن وست» رئیس شرکت امریکایی هانول و هیات همراه وی را به حضور پذیرفت.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این دیدار، راه‌های همکاری با این شرکت برای اجرای پروژه‌ها در زمینه توسعه تولید گاز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طی آن، محمد شیاع السودانی بر پیشرفت عراق در ورود فناوری‌های جدید به صنعت نفت عراق و گسترش ظرفیت‌های این کشور در تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی تاکید کرد.

السودانی ضمن اعلام آمادگی دولت عراق برای فراهم کردن تمام تسهیلات لازم به منظور فعالیت و کار شرکت‌های خارجی در عراق و حمایت از آنها و ایجاد فضای سرمایه‌گذاری برای آنان، از شرکت هانول خواست تا در تکمیل پالایشگاه بصره مشارکت کند.

در همین حال، «کن وست» مدیر عامل هانول نیز تمایل شرکت خود را برای گسترش همکاری و مشارکت با عراق، چه در پروژه‌های دولتی و چه در پروژه‌های بخش خصوصی، ابراز کرد و بر آمادگی خود برای مشارکت در پروژه‌های زیربنایی مانند پروژه بازسازی فرودگاه بین‌المللی بغداد با همکاری شرکت مالی بین‌المللی (IFC) و همچنین پروژه فرودگاه بین‌المللی ناصریه و ارائه خدمات پشتیبانی در ساخت پروژه‌های ساخت شهرهای جدید، تاکید کرد.

گفتنی است عصر دیروز، هانول دو یادداشت تفاهم با بخش خصوصی عراق تحت نظارت و حمایت نخست وزیر در زمینه برنامه‌های استراتژیک، مبادلات تجاری و صنعت گاز و همچنین حوزه فناوری و اتوماسیون میادین نفتی امضا کرد.

منبع
دفتر نخست وزیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا