سیاسی

بیش از 7 هزار نظامی صهیونیست از اختلالات روحی و روانی رنج می‌برند

بیش از 7 هزار نظامی صهیونیست در پی تهاجم زمینی به غزه و فشارهای روانی ناشی از گسترش جنگ، با اختلالات روحی و روانی فراوانی مواجه شده‌اند.

میدل ایست نیوز: منابع عبری اعلام کردند بیش از هفت هزار نظامی صهیونیست به علت جنگ غزه و تنش های ناشی از جنگ احتمالی این رژیم با دیگر طرف‌ها از اختلالات روحی و روانی رنج می برند.

به گزارش الوطن مصر، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی از بحران‌های روحی و جسمی بسیار جدی در نتیجه جنگ 6 ماهه در نوار غزه، تنش‌های مداوم با ایران و بحران‌های طولانی‌تر و جدیدی که ممکن است در فضای تنش آلود کنونی به وجود آید و پیامدها و تأثیرات منفی بر جنگ کنونی آنها داشته باشد؛ به شدت رنج می برند.

در همین زمینه کانال 13 عبری به نقل از اداره توانبخشی وزارت دفاع ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تعداد مجروحان و مبتلایان به اختلالات روانی در نتیجه تجاوز و حمله به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون، به بیش از 7 هزار سرباز و افسر افزایش یافته است.

بر اساس بیانیه بخش توانبخشی رژیم اشغالگر، تعداد مجروحان و افراد مبتلا به بیماری روانی و دارای اختلالات نگرانی و استرس پس از بازگشت از تهاجم زمینی به نوار غزه به 7هزار و 209 سرباز و افسر از زمان عملیات طوفان الاقصی رسیده است.

این منبع می افزاید: 30 درصد از مجروحانی که در بخش توانبخشی بستری شده اند یعنی رقمی معادل 2111 نفر از آنها دچار اختلالات روانی و اختلالات استرس پس از شوک‌های وارده به آنها، بوده اند.

در این بیانیه توضیح داده شده است 60 درصد این مجروحان دچار واکنش روانی شده اند، در حالی که حدود 1267 نفر از آنها از مشکلات روانی از جمله ناتوانی در سازگاری روحی رنج می برند در حالیکه حدود 95 درصد مجروحان را سربازان ذخیره ای تشکیل می دهند که زیر 30 سال سن دارند.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری فاش کردند بخش توانبخشی ارتش رژیم اشغالگر تصمیم گرفت تیمی متشکل از روانپزشکان و پرستاران را برای مقابله با تمایلات بسیاری از این افراد به خودکشی تشکیل دهد تا بتواند سربازانی را که از اختلالات روانی رنج می‌برند، مورد ارزیابی قرار دهد.

رسانه‌های عبری تصریح کردند برخی از سربازانی که در تهاجم زمینی به غزه شرکت کرده‌اند، از اختلالات روانی بسیار رنج می‌برند و وضعیت روحی آنها رو به وخامت است ضمن آنکه تماس های سربازان و خانواده‌هایشان برای درخواست کمک بسیار افزایش یافته است و پیش بینی می شود، معضلات موجود ظرف دو سال دو برابر شود.

منبع
الوطن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا