خبر اولسیاسی

موافقت امریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح در مقابل عدم جنگ افروزی با ایران

رژیم صهیونیستی با طرح خود درباره حمله به ایران، تلاش می‌کند تا جای ممکن از امریکا برای حمله به رفح امتیاز بگیرد در حالیکه به خوبی می‌داند بدون جلب حمایت و پشتیبانی واشنگتن حمله به ایران بسیار سخت خواهد بود.

میدل ایست نیوز:دولت امریکا طرح قبلی رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات نظامی در رفح را در مقابل عدم حمله گسترده به ایران پذیرفته است.

به گزارش العربی الجدید، منابع مصری آگاه به تحرکات قاهره در خصوص وضعیت نوار غزه ، از آمادگی کامل سازمان ها و نیروهای حاضر در شمال صحرای سینا و در امتداد 14 کیلومتری نوار مرزی با نوار غزه به عنوان بخشی از طرح مصر برای مقابله با پیامدهای حمله زمینی رژیم صهیونیستی به رفح خبر دادند.

به گفته یک منبع مصری، افزایش سطح آمادگی های مصر پس از آن سرعت گرفته است که مسئولان رژیم صهیونیستی در تماس های اخیر خود از تدارکات و آماده‌سازی دولت این رژیم برای عملیات نظامی در رفح خبر داده اند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم آن را آخرین سنگر و دژ جنبش حماس توصیف می کند و مدعی است چهار تیپ از جناح نظامی این جنبش در رفح مستقر هستند.

در همین حال العربی الجدید نوشت، دولت امریکا طرحی را که قبلاً توسط رژیم اشغالگر در خصوص عملیات نظامی در رفح ارائه شده بود مشروط بر عدم انجام حمله گسترده تل آویو علیه ایران پذیرفته است.

این منبع تصریح کرد: طرح رژیم صهیونیستی مبتنی بر شیوه جابه جایی با تقسیم رفح به مناطق مربع شکل و شماره گذاری شده است، به طوری که یکی پس از دیگری این مناطق را موردهدف قرار خواهد داد تا ساکنان حاضر در آن را وادار به تخلیه و دور شدن از این مکان ها بویژه به سمت خان یونس و المواصی کند.

این منابع تاکید کردند قاهره با توجه به تفاهمات جدید بین دولت امریکا و رژیم اشغالگر، خود را مجبور به مقابله با عملیات نظامی مورد انتظار برای کاهش شدت عواقب و پیامدهای آن می بیند و قصد دارد امنیت در مرزهای خود را تشدید کند.

در همین زمینه یک دیپلمات برجسته غربی به العربی الجدید گفت: نتانیاهو توانست با مانورهای سیاسی، تسهیلات امریکایی مورد نیاز را برای عملیات نظامی در رفح به دست آورد در حالیکه واشنگتن با انجام این عملیات در این مقطع زمانی موافق نبود اما در ازای عقب نشینی تل آویو از انجام یک عملیات نظامی در مقیاس بزرگ علیه ایران در پاسخ به حمله اخیر این کشور، با عملیات نظامی در رفح موافقت کرده است.

این دیپلمات تاکید می کند صحبت از واکنش تل آویو به ایران با وجود تمایل نداشتن امریکا به این کار، خیلی واقع بینانه نیست زیرا این رژیم به خوبی می داند و به این نتیجه رسیده است که امریکا بیشترین نقش را در دفع حمله ایران و شکست آن دارد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا