سیاسی

تحولات غزه محور رایزنی وزرای خارجه امارات و هلند

وزرای خارجه امارات و هلند در گفت‌وگویی تلفنی درباره تحولات خطرناک جاری در غزه و پیامدهای آن بر امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالله بن زاید آل نهیان و هانکه برونس اسلوت، همتای هلندی وی در گفت‌وگویی تلفنی، تحولات خطرناک جاری در خاورمیانه و پیامدهای آن بر امنیت و صلح منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات (وام)، بن زاید و اسلوت درباره راه‌های اقدام برای توقف تشدید تنش‌ها و آرام کردن اوضاع در منطقه گفت‌وگو کردند.

دو طرف در ادامه درباره بحران انسانی فزاینده در نوار غزه و اهمیت ورود امن، کافی و مداوم کمک‌ها برای غیرنظامیان به نوار  غزه، تبادل نظر کردند.

در ادامه وزیر خارجه امارات نسبت به پیامدهای خطرناک افزایش تنش‌ها بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد و بار دیگر بر اهمیت حداکثر خویشتنداری و حل اختلافات با گفت‌وگو و از طریق کانال‌های دیپلماتیک تاکید کرد.

بن زاید در ادامه به اوضاع جاری در خاورمیانه اشاره کرد که نیازمند تلاش دسته‌جمعی و همکاری مثبت با تمرکز بر تحکیم پایه‌های امنیت و ثبات آن و بر آورده کردن آرمان‌های ملت آن در راستای توسعه و شکوفایی است.

دو طرف همچنین شماری از پرونده‌های دارای اهمیت مشترک مرتبط با تقویت همکاری و شراکت بین دو کشور را بررسی کردند.

منبع
وام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا