سیاسی

رایزنی شکری و فیدان درباره چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی

وزرای خارجه مصر و ترکیه در راستای توسعه روابط بین دو کشور در تمامی حوزه ها و هماهنگی مشترک درباره چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: سامح شکری، وزیر خارجه مصر امروز شنبه (20 آوریل) در آغاز سفر خود به ترکیه، با هاکان فیدان، همتای ترکیه‌ای خود مذاکره کرد.

به گزارش «اسپوتنیک» احمد ابو زید، سخنگوی وزارت خارجه مصر گفت که شکری با فیدان در چارچوب تلاش مشترک در راستای توسعه روابط بین دو کشور در تمامی حوزه‌ها و هماهنگی مشترک درباره چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، یک جلسه مذاکره غیرعلنی برگزار کرد.

به گفته ابو زید، وزیر خارجه مصر، شامگاه جمعه (19 آوریل) از افریقای جنوبی به ترکیه سفر کرد و قرار است در این سفر در کنار مذاکرات با فیدان، با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار کند.

از طرفی شبکه «القاهره الاخباریه» اعلام کرد این سفر در چارچوب اقدامات مصر و ترکیه برای افزایش سرعت همکاری، ارتقای سطح روابط دو جانبه، پیگیری اجرای توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در قاهره و هماهنگی و رایزنی درباره راه‌های مقابله با چالش‌ها و بحران‌ها در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی صورت می‌گیرد.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا