اقتصادی

صندوق بین‌المللی پول:
اوپک پلاس از آغاز 2025 تولید نفت را افزایش خواهد داد

صندوق بین‌المللی پول از افزایش تولید نفت توسط کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه ژوئیه و تاثیر به سزای آن در رشد اقتصادی عربستان سعودی خبر داد.

میدل ایست نیوز: صندوق بین المللی پول اعلام کرد که انتظار دارد کشورهای عضو «اوپک پلاس» از ژوئیه آینده شروع به افزایش تدریجی تولید نفت کنند.

به گزارش الخلیج آنلاین، این صندوق با اعلام این خبر تأکید کرد که روند افزایش تدریجی تولیدات نفتی می‌تواند در سال آینده عربستان سعودی را به جمع کشورهایی بازگرداند که دارای سریعترین رشد اقتصادی در جهان هستند.

در همین زمینه، «امین ماطی»، رئیس هیئت وام دهی صندوق بین‌المللی پول به عربستان سعودی در حاشیه نشست این صندوق و بانک جهانی در واشنگتن با اشاره به افزایش تولیدات نفتی در ماه ژوئیه خاطر نشان کرد فرض ما بر این است که عقب نشینی کامل از کاهش تولیدات، در آغاز سال ۲۰۲۵ رخ خواهد داد.

«ماطی» خاطر نشان کرد با توجه به برنامه‌های عربستان سعودی برای توسعه صنایع از تولید گرفته با خدمات لجستیک، صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد، حرکت رشد بخش غیرنفتی حداقل تا دو سال آینده به قوت خویش باقی بماند.

گفتنی است صندوق بین‌المللی پول بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های خود، ارزیابی های خود از نرخ رشد اقتصاد عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت در جهان را از ۵. ۵ درصد به ۶ درصد افزایش داد تا این کشور پس از هند در رتبه دوم قرار گیرد.

این صندوق پیش بینی کرد تولید نفت عربستان سعودی در اوایل سال ۲۰۲۵ به ۱۰ میلیون بشکه در روز برسد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا