اجتماعیسیاسی

ازسرگیری اعزام زائران ایرانی به عمره پس از 9 سال

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از 9 سال وقفه، از بامداد دوشنبه از سرگرفته می‌شود.

میدل ایست نیوز: اعزام زائران ایرانی به عمره پس از 9 سال وقفه، از بامداد دوشنبه از سرگرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، ایران از 9 سال پیش به دنبال وقایعی که برای برخی زائران در فرودگاه جده رخ داد، عمره را تعلیق کرد. با ازسرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان، دو کشور برای بازگشت زائران ایرانی به عمره توافق کردند.

قرار بود نیمه دوم سال گذشته با اعزام حدود ۷۰ هزار نفر، عمره بار دیگر برای زائران ایرانی برقرار شود، که طبق اعلام سازمان هواپیمایی به دلیل صادر نشدن مجوزهای پرواز و وجود برخی مشکلات فنی، این سفر به تعویق افتاد. تا آن زمان حدود ۴۱ هزار و ۲۰۰ نفر برای سفر عمره ثبت‌نام و هزینه را واریز کرده بودند، که با تعلیق عمره، سازمان حج و زیارت با حفظ اولویت اعزام، پول این زائران را برگرداند.

در ماه گذشته و پس از پایان ماه رمضان، سازمان هواپیمایی ایران از صدور مجوز پروازهای عمره از سوی عربستان خبر داد. سازمان حج و زیارت ایران نیز اعلام کرد کاروان‌ها از بامداد 22 آوریل آغاز می‌شود و براساس ثبت‌نام‌های قبلی، آن‌هایی که به لحاظ زمانی زودتر ثبت‌نام و پول را واریز کرده بودند، در اولویت اعزام هستند.

کاروان‌های عمره حدودا ۸۵ نفره خواهد بود و پیش‌بینی سازمان حج و زیارت، اعزام حدود پنج‌هزار نفر در قالب ۶۰ کاروان بود، ‌که اکنون گفته می‌شود جمع کمتری اعزام می‌شوند.

نخستین پروازها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود.

منبع
ایسنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا