اجتماعی

اختصاص 647 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در دانشگاه بابل عراق

دانشگاه بابل عراق از اختصاص 647 بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دیپلم عالی حرفه‌ای خبر داد.

میدل ایست نیوز: دانشگاه بابل عراق، در چارچوب پروژه‌ای که وزارت آموزش عالی کشور به نام «ادرس فی العراق» تصویب کرد، 647 بورسیه تحصیلی برای جذب دانشجویان خارجی در سطح تحصیلات اولیه و تحصیلات تکمیلی برای سال تحصیلی 2024-2025 اختصاص داد.

به گزارش «الصباح» قحطان هادی الجبوری رئیس دانشگاه بابل عراق اعلام کرد که این بورسیه شامل 356 بورسیه رایگان و 291 بورسیه با هزینه پایین در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و دیپلم عالی حرفه‌ای می‌شود.

الجبوری افزود بورسیه رایگان شامل 179  کرسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی، 91 کرسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، 37 کرسی برای تحصیل در مقطع دکتری و 13 کرسی برای تحصیل در مقطع دیپلم عالی حرفه‌ای می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد بر اساس این طرح دانشجویان کشورهای عربی و خارجی شهریه پرداخت نمی‌کنند و خانه‌های دانشگاهی مناسب برای این افراد تامین می‌شود.

در اوایل ماه جاری، وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق از آغاز دومین مرحله فراخوان برای تحصیل دانشجویان خارجی در عراق برای سال تحصیلی 2024-2025 خبر داد.

پیش از این، نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های عراق را هزار و 15 دانشجو اعلام کرد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا