سیاسی

تاکید مصر بر توقف خشونت شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین

وزیر خارجه مصر در گفت‌وگو با گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین، بر ضرورت توقف خشونت شهرک‌نشینان تحت حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و پاسخگو کردن آنها تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سامح شکری، وزیر خارجه مصر و فرنچسکا آلبانیز، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین درباره سیاست‌های رژیم صهیونیستی و ضرورت توقف حملات این رژیم علیه نوار غزه گفت‌وگو کردند.

به گزارش «الشرق الاوسط» احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» اعلام کرد که شکری و آلبانیز، بر اهمیت تضمین ورود امن و کامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، ضرورت توقف خشونت گسترده شهرک نشینان تحت حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و پاسخگو کردن آنها تاکید کردند.

وزیر خارجه مصر همچنین هشدار داد که ادامه جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و افزایش حملات، تهدیدی برای گسترش دامنه خشونت به شمار می‌آید و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند.

شکری در ادامه بر ضرورت توقف سیاست مجازات دسته‌جمعی و هدف قراردادن کورکورانه غیرنظامیان فلسطینی تاکید کرد.

از طرفی دیگر گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین، از عدم توانایی خود برای سفر به نوار غزه و اراضی فلسطین به علت مخالفت رژیم صهیونیستی، ابراز تاسف کرد.

آلبانیز همچنین نگرانی شدید خود را از اوضاع انسانی فاجعه بار فلسطینیان در نتیجه سیاست‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین، ابراز کرد.

وی در پایان از رژیم صهیونیستی به عنوان نیروی اشغالگر خواست به تعهدات خود درباره احکام قوانین بین‌المللی پایبند باشد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا