سیاسی

تحولات خاورمیانه محور گفت‌وگوی بن زاید و گوترش

رئیس امارات و دبیرکل سازمان ملل متحد، در گفت‌وگویی تلفنی ضمن بررسی تحولات منطقه، بر اهمیت تلاش در راستای تحقق صلح در خاورمیانه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات و آنتونیو گوترش، دبیرکل سامان ملل متحد درباره تلاش برای جلوگیری از توسعه بحران‌ها در منطقه رایزنی کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بن زاید و گوترش در گفت‌وگویی تلفنی به بررسی جنبه‌های مختلف همکاری بین امارات و سازمان ملل به ویژه در زمینه‌های بشردوستانه و حمایت از صلح و توسعه در منطقه و جهان پرداختند.

دو طرف همچنین در باره شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهمیت مشترک و در راس آن تحولات خاورمیانه و ضرورت اقدام برای پایان دادن به تنش‌ها و جلوگیری از گسترش و تشدید آن، با توجه به اینکه این امر، تهدید خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه و امنیت و صلح بین‌المللی به شمار می‌آید، گفت‌وگو کردند.

دو طرف در ادامه خواستار خویشتن‌داری برای جلوگیری از ورود منطقه به مرحله خطرناکی از درگیری که به همگان آسیب وارد می‌کند و مانع تلاش‌ها برای همکاری و توسعه به نفع مردم منطقه می‌شود، شدند.

رئیس امارات و دبیرکل سازمان ملل متحد، در ادامه درباره اوضاع نوار غزه و اهمیت اقدام برای آتش بس در آن در راستای جلوگیری از فاجعه انسانی بیشتر، تضمین ارسال بدون مانع کمک های‌انسان‌دوستانه کافی برای ساکنان نوار غزه و ایجاد شرایط مناسب برای سازمان‌های بین‌المللی مربوطه برای انجام نقش انسانی خود در نوار، گفت‌وگو کردند.

بن زاید و گوترش همچنین بر اهمیت تلاش در راستای صلح همه جانبه و عادلانه که بر پایه راه حل دو کشوری استوار است و راهی برای دستیابی به امنیت و ثبات پایدار در منطقه به شمار می‌آید، تاکید کردند.

رئیس امارات در ادامه به اهتمام کشور خود به همکاری با سازمان ملل و دیگر طرف‌ها در منطقه و جهان برای حفظ صلح منطقه‌ای در سایه شرایط سخت موجود در منطقه اشاره کرد.

از طرفی دیگر دبیرکل سازمان ملل، از مواضع حمایتگرانه امارات از صلح و تلاش‌های بشردوستانه موثر این کشور در سطح بین‌المللی به ویژه در حمایت از غیرنظامیان در نوار غزه قدردانی کرد.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا