اقتصادی

قرارداد تازه چین و عربستان برای تولید خودروی برقی

شرکت عربستانی «اسکای تاورز» و شرکت «چری» چین از شراکت جدید خود در عرصه تولید خودرو‌ی برقی در عربستان خبر دادند.

میدل ایست نیوز: شرکت چینی «چری اوتو» و شرکت بین‌المللی «اسکای تاورز» عربستان سعودی، در حاشیه برگزاری کنفرانس تشویقی سرمایه گذاری ریاض در استان آنهویی چین، تفاهم‌نامه همکاری در زمینه تولید خودرو‌ی برقی امضا کردند.

به گزارش الشرق الاوسط، هدف از امضای این تفاهم‌نامه جلب توانمندی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های تولیدی این شرکت صنعتی چین به عربستان سعودی و بومی‌سازی فناوری صنعت خودروسازی برای تقویت اقتصاد سازگار با محیط زیست عنوان شده است.

در همین زمینه «اریک فانگ»، مدیر عامل شرکت اسکای تاورز عربستان اعلام کرد: ما امروز در حال برداشت نخستین ثمرات مشارکت جهانی جدید خود هستیم چرا که در جست‌وجوی شرکای مناسب در صنایع مختلف برای حمایت از عربستان در اجرای اهداف اعلام شده، با تعدادی از استان‌های چین که جمعیت برخی از آن‌ها از کشورهای بزرگ اروپا نیز بیشتر است؛ فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

اریک فانگ خاطر نشان کرد ما در پی ایجاد پیوند میان اسکای تاورز و استان آنهویی چین و همکاری با مدیر عامل جوان شرکت چری اوتو هستیم زیرا «چری» یک شرکت خودروسازی جهانی در زمینه خودرو‌های الکتریکی پیشرفته است و راه‌حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای در زمینه حمل و نقل جهانی ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، عبدالله بن زید الملیحی رئیس شرکت اسکای تاورز نیز همزمان با تلاش و مشارکت‌های جهانی برای توسعه صنعت سبز خودروسازی در عربستان، تصریح کرد این شرکت به جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای تقویت اقتصاد سازگار با محیط زیست ادامه خواهد داد و این امر نشان می‌دهد شراکت جدید با شرکت چینی «چری» متخصص در تولید خودرو‌های برقی در همین چارچوب قرار دارد.

در ماه اوت گذشته، شرکت لوسید عربستان، کارخانه خود برای تولید خودروهای برقی در شهرک اقتصادی ملک عبدالله را افتتاح کرد.

هدف این کارخانه رسیدن به مونتاژ 155 هزار خودروی برقی در سال و افزایش ظرفیت تولید کل شرکت به حدود نیم میلیون خودرو در سال است.

عربستان سعودی با میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در تولید خودروی برقی، در پی تبدیل شدن به یکی از 5 تولیدکننده بزرگ این خودروها در جهان است و برنامه‌ریزی کرده که تا سال 2030 سالانه 500 هزار خودروی برقی تولید کند.

شرکت «سیر» که مسئول این پروژه شده قرار است از سال 2025 خودروهای خود را با قیمت رقابتی به بازار عرضه کند. این شرکت با همکاری مجموعه‌های فناوری Foxconn  تایوان و شرکت ژاپنی «بی ان دبلیو» این پروژه را اجرا می‌کند.

شرکت «سیر» می‌کوشد که سالانه 170 هزار دستگاه در عربستان تولید کند. از سوی دیگر، شرکت «لوسید موتورز» در امریکا نیز که عربستان بیشتر سهام آن را خریده 150 هزار خودروی برقی در سال تولید می‌کند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا