اقتصادی

خیز شرکت مخابراتی عربستان برای مالکیت 30 هزار دکل مخابراتی در 5 کشور

شرکت مخابرات عربستان سعودی (STC) قراردادی را برای مالکیت و مدیریت ۳۰ هزار دکل مخابراتی در پنج کشور عربی امضا کرد.

میدل ایست نیوز:  شرکت مخابرات سعودی، پس از امضای قرارداد فروش ۵۱ درصد از سهام شرکت برج‌های مخابراتی به صندوق سرمایه گذاری‌های عمومی، قراردادی را برای تشکیل یک نهاد جدید امضا کرد که مالکیت و مدیریت حدود ۳۰ هزار دکل مخابراتی در ۵ کشور را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش الشرق الاوسط، بر اساس اطلاعات و آماری که در بازار سهام عربستان سعودی منتشر شده است، مبلغ نقدی که شرکت مخابرات عربستان سعودی (STC) بابت این قرار داد دریافت خواهد کرد تقریباً ۸. ۷ میلیارد ریال سعوی معادل ۲. ۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، تشکیل این نهاد جدید ایجاب می‌کند مالکیت شرکت‌های سرمایه گذاری طلایی «توال» و «لتیس»، که دارای ۸۰۶۹ دکل ارتباطی در عربستان هستند و تحت مالکیت شاهزاده سعود بن فهد بن عبدالعزیز و شرکت هلدینگ سلطان هستند، به این نهاد منتقل شود.

این منبع خاطر نشان کرد: سهام مالکیت در نهاد جدید به ترتیب حدود 53.99 درصد برای صندوق سرمایه گذاری، 43.06 درصد برای «اس تی سی»، 1.48 درصد برای شاهزاده سعود بن فهد بن عبدالعزیز و 1.48 درصد نیز برای شرکت هلدینگ سلطان خواهد بود.

این در حالی است که مجموعه برج‌های ارتباطاتی تحت مالکیت و مدیریت نهاد جدید به حدود 30 هزار برج مخابراتی در پنج کشور خواهد رسید.

گفتنی است شرکت اس تی سی قرار است، ۵۳۳ میلیون ریال سعودی به سرمایه نهاد جدید تزریق کند تا بتواند بیش از ۴۳ درصد از سهام آن را در اختیار داشته باشد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا