سیاسی

رایزنی السیسی و مکرون درباره آخرین تحولات در غزه

روسای جمهور مصر و فرانسه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین تحولات اوضاع نوار غزه و تلا‌ش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار در غزه و مبادله اسیران رایزنی کردند.

میدل ایست نیوز:  عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره آخرین تحولات غزه با یک دیگر گفت‌وگو کردند.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، احمد فهمی سخنگوی رسمی رئیس جمهور مصر، اعلام کرد که السیسی و مکرون درباره روابط دو جانبه و راه‌های توسعه آن در حوزه‌های مختلف بر اساس ماهیت تاریخی و راهبردی که همکاری دو کشور را متمایز کرده است، گفت‌وگو کردند.

دو طرف همچنین آخرین تحولات اوضاع در نوار غزه و تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس فوری و پایدار، مبادله اسیران، ورود کمک‌های بشردوستانه و تلاش دو کشور برای ارائه خدمات پزشکی به مجروحان فلسطینی که موجب کاهش فاجعه انسانی در نوار غزه می‌شود، را بررسی کردند.

روسای جمهور مصر و فرانسه همچنین به تحولات منطقه‌ای در چارچوب تنش‌های اخیر اشاره و نسبت به خطرات سقوط منطقه به بی‌ثباتی گسترده هشدار دادند و بر ضرورت خویشتنداری و عقلانیت از سوی همگان تأکید کردند.

السیسی و مکرون در ادامه بر ضرورت توقف تشدید تنش‌ها در همه سطوح توافق و بر دستیابی به حل و فصل عادلانه و کامل مساله فلسطین از طریق راه حل دو کشوری که مسیری برای بازگرداندن و تحکیم امنیت، صلح و ثبات برای تمام مردم منطقه به شمار می‌آید، تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری مصر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا