سیاسی

قطر: در تلاش خود برای میانجیگری بین حماس و اسرائیل بازنگری می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر خبر داد که دوحه در حال ارزیابی مجدد تلاش‌های میانجیگری بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی است.

میدل ایست نیوز: ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر خبر داد که دوحه در حال ارزیابی مجدد تلاش‌های میانجیگری بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش «الجزیره» الانصاری در کنفرانس مطبوعاتی خود که امروز (سه‌شنبه 23 آوریل) برگزار شد، گفت که کشورش از هجمه‌های مکرر به تلاش‌های میانجیگری سرخورده شده و توضیح داد که وزرای دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، درباره نقش قطر اظهارات منفی داشتند.

وی با بیان اینکه هجمه به میانجی نشان‌دهنده عدم تعهد جدی برای دستیابی به توافق و نبود عزم لازم برای کار سازنده در مسیر توافق است.

وی تصریح کرد که تیم های مذاکره کننده در خصوص جنگ غزه در حال حاضر در دوحه حضور ندارند.

سخنگوی وزارت خارجه قطر با اشاره به ادامه رسیدن کمک‌ها به غزه و استقبال دوحه از مجروحان، تاکید کرد که ارزیابی مجدد تلاش‌های میانجیگری قطر، تعهد بشردوستانه این کشور به فلسطین را تغییر نمی‌دهد.

انصاری درباره نقش احتمالی ترکیه در تلاش‌های میانجیگری برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه، گفت: هماهنگی با آنکارا در مورد راه‌های توقف جنگ در غزه ادامه دارد.

وی افزود: ترکیه یکی از مهم ترین کشورهایی است که از تلاش های میانجیگری قطر برای توقف جنگ غزه حمایت می کند.

انصاری در خصوص تهدید اسرائیل به حمله به رفح با بیان اینکه تشدید تنش ها منجر به تزلزل در مذاکرات، امکان دستیابی به توافق و وخامت بیشتر اوضاع انسانی می شود، تاکید کرد: جامعه جهانی باید برای توقف حمله مورد انتظار اسرائیل به رفح تلاش کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا