اجتماعیاقتصادی

مذاکرات حکومت محلی با دولت مرکزی درباره نحوه مدیریت فرودگاه نجف اشرف

شورای استانی نجف اشرف از رایزنی با نخست وزیر عراق به منظور دستیابی به توافق نهایی درباره نحوه مدیریت فرودگاه بین المللی نجف اشرف خبر داد.

میدل ایست نیوز: شورای استانی نجف اشرف از رایزنی با نخست وزیر عراق به منظور دستیابی به توافق نهایی درباره نحوه مدیریت فرودگاه بین المللی نجف اشرف خبر داد.

به گزارش «الصباح»، حسین وحید العیساوی، رئیس شورای استانی نجف اشرف ابراز امیدواری کرد که مذاکرات با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر، درباره این پرونده مثبت باشد.

العیساوی گفت که شورای استانی در این جلسات، تمامی اسناد و مدارک قانونی را که مالکیت استانداری نجف بر این فرودگاه را تایید می‌کند ارائه خواهد کرد.

وی افزود که شورای استانی اهتمام دارد که روابط با دولت فدرال مثبت و همراه با همکاری و تفاهم برای حل این مسئله باشد.

رئیس شورای استانی نجف اشرف اشاره کرد این پرونده در اولویت امور این شورا قرار دارد چرا که این پروژه راهبردی با اموال استانداری به بهره برداری رسیده و 103 میلیارد دینار از بودجه توسعه منطقه‌ای برای ساخت این فرودگاه هزینه شده است.

العیساوی افزود که بر اساس سند ملکی، زمین مورد استفاده برای ساخت فرودگاه، متعلق به شهرداری نجف است اما تمامی تاسیسات و سازوکارها به نام حکومت محلی نجف و شورای استانی ثبت شده است.

پیش از این، شورای استانی نجف اشرف احمد حسن الساعدی، مدیر فرودگاه بین المللی نجف را برکنار و حسین عباس مهنة را به عنوان مدیر فرودگاه بین المللی نجف به مدت 6 ماه با تمامی اختیارات اداری و مالی منصوب کرد.

شورای استانی نجف اشرف مدیرجدید فرودگاه را مکلف به ارائه طرحی برای توسعه فعالیت فرودگاه و بهبود وضعیت آن کرده است.

به علت سلطه چند ساله احزاب سیاسی بر اداره فرودگاه نجف اشرف، این فرودگاه با ضعف خدمات و کاهش درآمد مواجه شده و بارها پرونده‌های فساد در آن کشف شده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا