سیاسی

اعتراف یک شهروند امریکایی به جنگیدن در کنار ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه

یک شهروند امریکایی به مشارکت دو ماهه خود در جنگ غزه در کنار نظامیان رژیم صهیونیستی و تشویق یهودیان سراسر جهان به مشارکت در این جنگ اعتراف کرد.

میدل ایست نیوز: «سامی بن» شهروند امریکایی با گفتن این جمله که «من یک شهروند اسرائیلی نیستم»، اذعان کرد به عنوان یک یهودی امریکایی تبار در کنار ارتش رژیم صهیونیستی به مدت دو ماه در جنگ غزه مشارکت داشته است.

به گزارش الجزیره، این تبعه امریکایی پس از بازگشت به کشورش در مصاحبه ای اعلام کرد، پس از اخذ ویزای توریستی و رفتن به سرزمین های اشغالی به خدمت ارتش رژیم اشغالگر درآمده و پس از فراگیری آموزشهای لازم، داوطلب جنگ در غزه شده و  در 7 اکتبر به نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی پیوسته و بلافاصله به خدمت سربازی رفته است.

سامی با اشاره به اینکه قبل از اعزام به غزه در کرانه باختری بوده است، در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام فعالیت های خود را در کنار ارتش رژیم اشغالگر از جمله جنگ در نوار غزه مستند کرده است.

این تبعه امریکایی تاکید کرده هدف از گذاشتن پست در فضای مجازی، ایجاد انگیزه برای سربازان و یهودیان در سراسر جهان برای جنگیدن در کنار نظامیان رژیم صهیونیستی بوده است.

الجزیره با چک کردن اکانت های اینستاگرامی این تبعه امریکایی فاش کرد که وی مجموعه ای از عکسها و کلیپ های تصویری خود با لباس ارتش رژیم صهیونیستی و شرکت در عملیات آن ها در خان یونس در نوار غزه از جمله بازداشت جوانان فلسطینی را به اشتراک گذاشته است.

در همین حال شرکت «سامی بن» در عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه، خشم مخاطبان را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است و آنها این پرسش ها را خطاب به او مطرح کرده اند که چند کودک را به قتل رسانده و چند خانه را منفجر کرده و تاچه اندازه در  آوارگی و ویرانی آینده خانواده ها مشارکت داشته است.

از سوی دیگر، شمار زیادی نیز خواستار آن شده اند که امثال سامی باید در  دادگاه های بین المللی جنایات جنگی محاکمه شوند و عده ای دیگر از اینکه دولت امریکا چشم خود را بر مشارکت برخی از شهروندانش در جنگ در کنار رژیم صهیونیستی  در تجاوزاتش به نوار غزه بسته است، ابراز شگفتی کردند.

این افراد تاکید کردند امریکا چگونه این افراد را از نظر حقوقی یا قضایی تحت پیگرد قانونی قرار نداده است، در حالی که از هرگونه فعالیت دانشجویان دانشگاه  در حمایت از فلسطین و مسائل این چنینی جلوگیری می کند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا