سیاسی

افزایش 5 برابری درخواست‌های گذرنامه غربی توسط اتباع رژیم صهیونیستی

یک پایگاه‌ اینترنتی فرانسوی زبان اعلام کرد درخواست اتباع رژیم صهیونیستی برای دریافت گذرنامه‌های غربی 5 برابر شده است.

میدل ایست نیوز:  وب سایت فرانسوی «اوریون21» با اشاره به افزایش تقاضا برای درخواست گذرنامه های غربی، تحقیقی را درباره نارضایتی قشرهای زیادی از شهروندان این رژیم و نگرانی آنها از آینده ای نامعلوم به دلیل جنگ غزه منتشر کرد.

به گزارش الجزیره، این تحقیقات، شامل شهادت بسیاری ازشهروندان این رژیم است که برخی از آنها اخیراً به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده بودند در حالی که ازشدت ترس و تنش شوکه شده اند و گفتند که مصمم هستند به محل سکونت قبلی خود بازگردند.

این منبع افزود: یکی از این افراد با نام «موکی»  54 ساله که در سال 1997 از شهر لنینگراد روسیه به فلسطین اشغالی مهاجرت و در سال 2006 در جنگ لبنان شرکت کرده بود و اکنون در یک خشکشویی کار می کند؛ درباره وضعیت کنونی این رژیم در سایه جنگ تاکید کرد این رژیم به زباله دان تبدیل شده است.

هانا 27 ساله نیز که دو سال پیش برای فرار از عواقب جنگ با اوکراین از روسیه به فلسطین اشغالی مهاجرت کرد، نیز با موکی هم عقیده است.

در همین ارتباط، این وب‌سایت به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی که خواست نامش فاش نشود تصریح کرد درخواست‌های اسرائیلی‌ها از کنسولگری‌های غربی برای دریافت گذرنامه های خارجی پنج برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

این منبع افزود: حدود 5 میلیون از ساکنان فلسطین اشغالی یعنی تقریبا حدود نیمی از جمعیت آن در حال حاضر گذرنامه دوم دارند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا