خبر اولسیاسی

تاکید المندلاوی بر نیاز عراق به روابط دوجانبه اقتصادی با ائتلاف بین‌المللی

نائب رئیس پارلمان عراق بر نیاز این کشور به داشتن روابط دوجانبه اقتصادی و نه نظامی با ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: نائب رئیس پارلمان عراق بر نیاز این کشور به داشتن روابط دوجانبه اقتصادی و نه نظامی با ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی محسن المندلاوی نائب رئیس پارلمان عراق، وی شامگاه دوشنبه در دفتر خود میزبان جمعی از کارشناسان و پژوهشگران بین المللی از نمایندگان اندیشکده چتم هاوس لندن بود.

این بیانیه افزود که طی این دیدار، آخرین تحولات عراق و نگاه عراق به آینده روابط با ائتلاف بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت به طوری که المندلاوی تاکید کرد عراق به روابط دوجانبه غیرنظامی در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و زمینه‌های دیگر با ائتلاف بین المللی نیاز دارد.

المندلاوی بر تمایل عراق به انعطاف پذیری در برابر کشورهای منطقه‌ و در سطح بین المللی در راستای منافع ملت‌ها تاکید کرد.

وی همچنین به مهمترین چالش‌ها و فرصت‌ها در برابر پارلمان و دولت عراق در حال حاضر و نیز نقش عراق در تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای اشاره کرد.

در این دیدار همچنین تحولات اخیر که منطقه خاورمیانه شاهد آن است به ویژه آنچه در فلسطین جریان دارد، مورد بررسی قرار گرفت و المندلاوی بار دیگر بر موضع ثابت عراق در حمایت از مسئله فلسطین و محکومیت جنایات اشغالگران تاکید کرد.

وی درباره پیامدهای جنایات نسل کشی که رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به راه انداخته و خطر آن برای صلح منطقه‌ای و جهانی هشدار داد.

نائب رئیس پارلمان عراق تاکید کرد که منطقه هرگز در سایه وجود این رژیم تروریستی روی آرامش و ثبات به خود نخواهد دید و تنها راه حل در پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف نهفته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا