سیاسی

درخواست طالبانی از اردوغان برای ازسرگیری پروازهای سلیمانیه به ترکیه

معاون نخست وزیر اقلیم کردستان اعلام کرد از رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه درخواست کرده است در تصمیم کشورش برای بستن حریم هوایی ترکیه بر پروازهای فرودگاه سلیمانیه تجدید نظر کند.

میدل ایست نیوز: قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان روز سه شنبه خبر داد که درخواستی را در خصوص فرودگاه بین المللی سلیمانیه به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ارائه کرده است.

به گزارش شفق نیوز، قباد طالبانی با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود نوشت: در جلسه ریاست و دولت اقلیم کردستان عراق با رئیس جمهور ترکیه و هیئت همراه او شرکت کردم و از اردوغان خواستم در تصمیم دولت ترکیه مبنی بر بستن حریم هوایی ترکیه در برابر پروازها از فرودگاه بین المللی سلیمانیه تجدید نظر کند.

رجب طیب اردوغان عصر دیروز پس از دیدار با مقامات عراقی از جمله نخست وزیر و رئیس جمهور در بغداد، وارد اقلیم کردستان عراق شد و در فرودگاه مورد استقبال نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم، قباد طالبانی معاون نخست وزیر، و تعدادی از وزرا و مقامات اقلیم کردستان قرار گرفت.

گفتنی است بیش از 20 توافقنامه بین بغداد و آنکارا نیز در جریان مذاکرات بین هیئت های عراقی و ترکیه ای به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و اردوغان رئیس جمهور ترکیه به امضا رسید.

پیش از این در سوم آوریل سال گذشته و در پی اطلاعاتی مبنی بر اجازه مدیریت فرودگاه سلیمانیه به اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) برای جابجایی و فعالیت از طریق این فرودگاه، نخستین دوره تحریم ترکیه بر این فرودگاه اعمال شد که تاکنون ادامه یافته است.

پیش از این فرودگاه بین المللی سلیمانیه در آوریل گذشته اعلام کرد که خطوط هوایی ترکیه پروازهای خود به مقصد سلیمانیه را به طور ناگهانی تعلیق کرده است.

وزارت خارجه ترکیه در آن زمان اعلام کرد که علت این تعلیق، نفوذ حزب کارگران کردستان به فرودگاه شهر سلیمانیه است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا