سیاسی

جزئیات تحریم‌های جدید امریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

امریکا در دور جدید تحریم‌های خود علیه ایران، دو شرکت و چهار فرد را به اتهام حملات سایبری تحریم کرد.

میدل ایست نیوز: امریکا روز سه شنبه از وضع  بسته تحریمی جدید علیه دو شرکت و چهار فرد ایرانی به اتهام دست داشتن در حملات سایبری مخرب به شرکت‌ها و نهادهای دولتی امریکا، خبر داد.

به گزارش الریاض، بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا، این طرفها بیش از ده‌ها شرکت و نهاد دولتی امریکا را با عملیات سایبری، از جمله بد افزارها و حملات فیشینگ(ترفندهای سارقان و کلاهبرداران سایبری برای جمع آوری طلاعات جهت اهداف شوم) ، هدف قرار داده اند.

وزارت خزانه داری امریکا افزود این حملات «به نام فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران» انجام شده است.

در همین ارتباط، براین نلسون، دستیار وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، اعلام کرد : «بازیگران خبیث سایبری ایرانی به هدف قرار دادن شرکت ها و نهادهای دولتی امریکا، طی یک هماهنگی چند جانبه با هدف بی ثبات کردن زیرساخت های اساسی ما و آسیب زدن به شهروندانمان ادامه می دهند، در حالی که امریکا عملیات این شبکه ها را رسوا و افشا و  آنها را مختل خواهد کرد.

این منبع افزود: تحریم‌هایی که روز سه‌شنبه اعلام شد، آخرین تحریم‌هایی است که امریکا و متحدانش علیه تهران در زمینه حمایت این کشور از عوامل ضد اسرائیلی در خاورمیانه و انجام حمایت نظامی از روسیه در جنگ علیه اوکراین اعمال کرده‌اند.

هفته گذشته، امریکا و انگلیس در واکنش به حمله گسترده تهران به رژیم صهیونیستی در اوایل ماه جاری، تحریم‌های شدیدی را علیه برنامه پهپادهای نظامی ایران اعمال کردند.

منبع
الریاض

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا