سیاسی

آلمان همکاری با اونروا را از سر می‌گیرد

دولت آلمان اعلام کرد که همکاری با سازمان امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در غزه را به زودی از سر خواهد گرفت.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه و وزارت همکاری‌های اقتصادی و توسعه آلمان امروز چهارشنبه (24 آوریل) در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که دولت آلمان قصد از سرگیری همکاری با آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در غزه را دارد.

به گزارش «العربی الجدید» این تصمیم یک روز پس از گزارش هیئت بررسی مستقل اونروا و تکذیب ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره مشارکت شماری از کارمندان این آژانس در حمله 7 اکتبر سال گذشته، اتخاذ شده است. در پی آن اتهامات، چند کشور از جمله آلمان، اقدام به تعلیق همکاری با اونروا کردند.

در گزارش بررسی‌های این هیئت که به ریاست کاترین کولونا وزیر خارجه سابق فرانسه تشکیل شده، آمده که اسرائیل همچنان ادله‌ای که در تأیید اتهام همکاری شماری از کارکنان اونروا در حمله 7 اکتبر ارائه نکرده است.

این دو وزارتخانه از اونروا خواستند که به توصیه‌های مندرج در گزارش هیئت مذکور از جمله تقویت نظارت داخلی و تقویت نظارت خارجی بر مدیریت پروژه‌ها فورا عمل کند.

در بیانیه مشترک دو وزارتخانه آلمان آمده است که در حمایت از این اصلاحات، دولت آلمان مانند استرالیا، کانادا، سوئد، ژاپن و دیگر کشورها به زودی همکاری خود با اونروا در غزه را از سرخواهد گرفت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا