اقتصادی

اپراتور چهارم تلفن همراه عراق به شرکت عراقی واگذار شد

شرکت مخابرات عراق از آماده شدن زیرساخت‌ها و مقدمات لازم برای فعالیت اپراتور چهارم تلفن همراه با امکان ارائه خدمات نسل پنجم اینترنت خبر داد.

میدل ایست نیوز: شرکت دولتی «السلام» در وزارت ارتباطات عراق از پیشرفت در پروژه چهارمین اپراتور تلفن همراه این کشور با امکان ارائه خدمات اینترنت نسل پنجم (5G) خبر داد.

به گزارش «الصباح»، حیدر هادی هاشم، مدیر بخش بازرگانی این شرکت تصریح کرد چندین شرکت برای همکاری با وزارت ارتباطات عراق به منظور بهره‌برداری از چهارمین اپراتور تلفن همراه با امکان ارائه خدمات نسل پنجم «جی فایو» و امکان رقابت با سایر شرکت‌هایی که بر اساس سامانه نسل چهارم فعالیت می‌کنند، درخواست ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اپراتور چهارم کاملا عراقی و محصول ملی کشور است؛ افزود: این وزارتخانه یک شرکت معتبر بین‌المللی با سابقه طولانی در زمینه بهره‌برداری تلفن همراه را به منظور همکاری در زمینه راه‌اندازی مجوز این اپراتور انتخاب خواهد کرد.

این مقام بدون اشاره به نام شرکت خاصی تصریح کرد شرکت بین‌المللی مذکور اینترنت در عراق را از طریق درگاه‌های دسترسی بین‌المللی کنترل می‌کند و بیش از یک سال است که در تولید دستگاه ردیاب خودرو «جی بی‌اس» (GBS) موفقیتی هم‌طراز با موفقت شرکت‌های جهانی دارد و با تعدادی از وزارتخانه‌ها مانند نفت و دارایی همکاری می‌کند و چندین مدل برای ردیابی خودروها عرضه کرده است.

پیش از این، در ماه فوریه گذشته، هیام الیاسری وزیر ارتباطات عراق با اشاره به اینکه در حال حاضر مذاکراتی با شرکت های بین المللی در زمینه اپراتور چهارم تلفن همراه در حال انجام است، تصریح کرد: این اپراتور برای اولین بار در عراق با فناوری نسل پنجم کار خواهد کرد و با همکاری یک اپراتور بین المللی راه اندازی خواهد شد.

در حال حاضر 3 اپراتور کورک (با شراکت تلکام فرانسه)، آسیاسل (عراقی)، و زین (MTN سابق، کویت) در عراق خدمات تلفن همراه ارائه می‌کنند.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا