سیاسی

ابراز نگرانی پنتاگون و اتحادیه اروپا از حمله زمینی به رفح

مقامات امریکایی و اروپایی از یورش و حمله احتمالی زمینی رژیم صهیونیستی به شهر رفح ابراز نگرانی و تاکید کردند تخلیه غیرنظامیان از این منطقه غیر ممکن است.

میدل ایست نیوز: در حالی که جوزپ بورل نماینده عالی سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا هرگونه عواقب حمله به رفح را فاجعه بار خوانده است، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرد ارتش این کشور همچنان نگران عملیات زمینی احتمالی تل آویو در شهر رفح است که بیش از یک میلیون آواره در نتیجه بمباران‌های این رژیم در آنجا زندگی می‌کنند.

به گزارش العربی الجدید، در همین ارتباط، پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) در کنفرانسی خبری اعلام کرد در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی بر سر هدف مشترک یعنی شکست حماس با آن‌ها توافق کرده است و در خصوص وضعیت رفح نیز بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

وی افزود: ما برنامه خود را با آن‌ها به اشتراک گذاشتیم و ظاهراً همچنان نگرانی‌های ما در خصوص مسیرها و روند‌های مختلف پابرجاست و به بحث در مورد این نگرانی‌ها و نحوه انجام اقدامات ادامه خواهیم داد.

سخنگوی پنتاگون اظهار داشت: ما بر لزوم در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به ایمنی غیرنظامیان و سایر مسائل بشردوستانه تاکید داریم ضمن آنکه هنوز در این مرحله، نشانه‌هایی مبنی بر آغاز هر نوع عملیات زمینی بزرگ وجود ندارد.

جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا نیز روز گذشته طی سخنانی در برابر پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه تاکید کرد، اسرائیل باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد، اقدامات موقت دیوان بین‌المللی دادگستری را اجرا و حمایت از همه غیرنظامیان را تضمین کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا