خبر اولسیاسی

مخالفت شدید السیسی با کوچ اجباری فلسطینیان

رئیس جمهور مصر طی سخنانی به مناسبت چهل و دومين  سالروز آزادسازي سينا ​​بر ضرورت تشکیل کشور مستقل فلسطینی و مخالفت با هرگونه کوچاندن فلسطینیان تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور مصر تشکیل کشور مستقل فلسطینی را تنها راه حل بحران در منطقه دانست و بر مخالفت کامل کشورش با هرگونه کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کرد.

به گزارش المصری الیوم، عبدالفتاح السیسی با اشاره به اینکه صحرای سینا یک منطقه با ارزش بوده و همواره مورد هدف و تجاوز قرار گرفته است؛ تاکید کرد طی ماههای گذشته منطقه شاهد تحولات زیادی بوده است که جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه یکی از آنهاست و موضع صریح و شفاف ما از همان ابتدا تاکید بر ضرورت توقف جنگ و رد کامل هرگونه کوچاندن فلسطینیان از سرزمین هایشان به صحرای سینا یا هر مکان دیگری بوده است.

رئیس جمهور مصر بار دیگر بر ضرورت حفظ و دفاع از آرمان فلسطین و  حفاظت از امنیت ملی مصرتاکید کرد و گفت ما به موضع قاطع خویش مبنی بر اصرار و کار فشرده برای برقراری آتش بس، ارسال کمک های بشردوستانه و پیشبرد تلاش ها برای ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی و دستیابی فلسطینیان به حقوق مشروع خویش پایبند هستیم و اینها نشان می دهد مصر به تثبیت صلح و ثبات و امنیت و توسعه در منطقه به نفع همه ملتها توجه دارد.

رئیس جمهور مصر گفت: همانطور که جنگ برای آزادسازی سینا یک وظیفه مقدس ملی بود، جنگ برای پاکسازی آن از تروریسم، توسعه و بازسازی سینا نیز یک وظیفه مقدس ملی است و امروز سینا شاهد تلاش های بی سابقه ای برای دستیابی به توسعه همه جانبه در حوزه های گوناگون است.

منبع
المصری الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا