اقتصادیسیاسی

البدیوی: کشورهای شورای همکاری در تنوع بخشیدن به اقتصاد پیشرفت زیادی کرد‌ه‌اند

دبیرکل شورای همکاری اعلام کرد که بر اساس چشم‌انداز راهبردی همه جانبه که توسط سران کشور‌های شورای همکاری ایجاد شده است، این کشورها پیشرفت زیادی در تنوع بخشیدن به اقتصاد کسب کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: جاسم البدیوی دبیرکل شورای همکاری، از پیشرفت زیاد کشورهای شورای همکاری در تنوع بخشیدن به اقتصاد خبر داد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، بر اساس بیانیه شورای همکاری، دبیرکل این شورا، در مراسمی به نام «سفر شورای همکاری در راستای انعطاف پذیری اقتصادی و تنوع» که در انجمن آسیایی در هنگ کنگ برگزار شد، به توسعه و پیشرفت حاصل شورای همکاری، در ۴۰ سال گذشته و نتایج مثبت آن بر مردم این کشورها اشاره کرد.

وی افزود که بر اساس چشم‌انداز راهبردی همه جانبه که توسط سران کشور‌های شورای همکاری ایجاد شده است، این کشورها به پیشرفت زیادی در تنوع بخشیدن به اقتصاد رسیده‌اند.

البدیوی ادامه داد که هدف از این چشم انداز، کم کردن وابستگی به درآمدهای نفتی است که در طول تاریخ بر اقتصاد ما تسلط داشته است.

دبیرکل شورای همکاری همچنین گفت که این شورا طرح، چشم‌انداز و استراتژی‌های اقتصادی وضع و شراکت‌های استراتژی و فرصت‌های سرمایه گذاری برای توسعه و تنوع بخشیدن به اقتصاد‌های خود ایجاد کرده است.

البدیوی درباره توسعه افق‌های تجارت جهانی شورای همکاری تاکید کرد که تلاش شورای همکاری در راستای امضای توافق‌نامه‌های تجارت آزاد با کشورها و بلوک‌های جهانی، یکی از ابزارهای اقتصادی استراتژیک شورای همکاری در راستای ایجاد بازارهای جدید برای کشورهای عضو و ملت آن به شمار می‌آید و این امر شورای همکاری را به بازیگر استراتژیک در میادین تجارت جهانی تبدیل می‌کند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا