اجتماعیسیاسی

تاکید نخست وزیر عراق بر بهبود فضای کسب و کار

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس سازمان بین‌المللی کار بر توسعه فضای کار در عراق و اقدامات حمایتی دولت از کارگران تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در دیدار با گیلبرت هونگبو، رئیس سازمان بین المللی کار بر اقدامات دولت در زمینه حمایت از شرایط کارگران تاکید کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری عراق، در این دیدار السودانی ضمن خوشامد گویی به هونگبو برای سفر به عراق به منظور شرکت در کنفرانس کار کشورهای عربی به میزبانی بغداد که اولین سفر رئیس یک سازمان بین‌المللی به عراق به شمار می‌آید، تاکید کرد عراق یکی از نخستین کشورهای منطقه بود که در سال ۱۹۳۲ به سازمان بین‌المللی کار پیوست.

السودانی در گفت‌وگو با رئیس سازمان همکاری برای توسعه فضای کار در عراق، به اقدامات دولت در زمینه حمایت از شرایط کارگران از طریق وضع قوانین و مقررات از جمله قانون بازنشستگی و تامین اجتماعی کارگران مصوب سال گذشته اشاره و بر اقدامات حمایتی دولت از کارگران تاکید کرد.

نخست وزیر عراق بر نیاز کشورش به استفاده از تخصص سازمان بین‌المللی کار به منظور وضع قانون جدید برای کار صنفی و نیز ضرورت به فراگیری آموزش و احراز صلاحیت و ایجاد مراکز آموزشی در عراق تاکید کرد.

در این دیدار هونگبو رئیس سازمان بین‌المللی کار نیز از پیشرفت‌های حاصل شده توسط دولت عراق، در زمینه حمایت از محیط کسب و کار و توجه به بخش کار و کارگران با تحریک زمینه‌های سرمایه‌گذاری و مراقبت از کارگران در بخش خصوصی تمجید کرد.

منبع
بیانیه دفتر نخست وزیری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا