سیاسی

یونامی حمله به میدان گازی کورمور را محکوم کرد

هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی)، ضمن محکومیت حمله به میدان گازی کورمور در اقلیم کردستان، خواستار مشخص کردن هویت عاملان این حمله و تحویل آنان به دستگاه قضایی شد.

میدل ایست نیوز: هیئت مساعدت سازمان ملل متحد برای عراق (یونامی)، امروز شنبه (۲۷ آوریل) حمله به میدان گازی کورمور اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد.

به گزارش «الحره»، یونامی در شبکه اجتماعی X به خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت و برای زخمی‌های این حمله طلب شفای عاجل کرد.

این هیئت همچنین از اعلام آغاز اجرای تحقیقات درباره کشف ابهامات حمله به میدان گازی کورمور توسط دولت عراق استقبال کرد.

یونامی در ادامه خواستار مشخص کردن هویت عاملان این حمله و تحویل آنان به دستگاه قضایی شد.

همچنین الینا رومانوسکی سفیر امریکا در بغداد، محکومیت شدید کشورش نسبت به حمله به زیرساخت‌های انرژی اقلیم کردستان را ابراز کرد و خواستار آغاز تحقیقات عادلانه در این باره و تحویل عاملان این حمله به دستگاه قضایی شد.

وزارت خارجه امریکا نیز ضمن آنکه حمله به میدان کورمور در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان را «اهانت» به حاکمیت عراق دانست، خواستار اجرای تحقیقات درباره این حمله و تحویل عاملان آن به دستگاه قضایی شد.

شب گذشته منابع خبری از حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق خبر دادند.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح، فرماندهی عملیات مشترک، در راستای کشف ابهامات حمله پهپادی به میدان گازی کورمور کمیته تحقیقات فنی را تشکیل داده است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا