سیاسی

حماس: پاسخ رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کنیم

حماس اعلام کرد پاسخ رژیم صهیونیستی را در خصوص موضع خود درباره توافق مبادله اسرا دریافت کرده است.

میدل ایست نیوز: خلیل الحیه، نایب رئیس حماس در نوار غزه گفت: این جنبش پاسخ رسمی رژیم صهیونیستی به موضع  این جنبش در مورد مذاکرات را  که در تاریخ سیزدهم آوریل از طریق میانجی‌های قطری و مصری ارائه شده بود، دریافت کرده است.

به گزارش الجزیره، الحیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جنبش حماس پاسخ رژیم صهیونیستی را بررسی می‌کند و پس از پایان کارها، موضع خود را بدون ارائه جزئیات بیشتر، اعلام خواهد کرد.

پیشتر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، با ابراز خوش‌بینی به روند میانجی گری‌ها اعلام کرده بود تلاش‌های جدید قطر و مصر برای دستیابی به توافق بین حماس و تل آویو در حال انجام است و مذاکرات در مورد انجام توافق مبادله زندانیان شتاب زیادی گرفته است.

در همین حال همزمان با اظهارنظرهای این مقام امریکایی، قاهره اعلام کرد روز جمعه یک هیئت امنیتی مصر شامل گروهی از متخصصان پرونده فلسطین برای گفتگو درباره چارچوب جامع آتش بس در غزه وارد تل آویو شده است.

به گزارش نشریه اکسیوس، تل‌آویو به قاهره اطلاع داده است که این رژیم آمادگی دارد قبل از تهاجم به شهر رفح، آخرین فرصت را برای دستیابی به توافق با حماس برای آزادی اسرا بیازماید.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا