اقتصادیسیاسی

هند و عمان توافق‌نامه تجاری امضا می‌کنند

هند و عمان، با توجه به شرایط منطقه و اهمیت تنگه هرمز، خود را برای امضای توافق‌نامه تجاری در چند ماه آینده آماده می‌کنند.

میدل ایست نیوز: دو مقام دولت هند اعلام کردند این کشور، با توجه به رویکرد دهلی نو برای توسعه روابط خود با کشورهای خاورمیانه و به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری، به دنبال امضای توافق‌نامه تجاری با عمان در ماه‌های آینده است.

به گزارش العربی الجدید، این دو مقام هندی با اشاره به تهدید‌ها و افزایش تنش در مسیرهای اصلی کشتیرانی، اعلام کردند امضای توافق‌نامه با عمان، به هند کمک می‌کند تا شریکی استراتژیک پیدا و به مسیرهای تجاری اصلی در این منطقه آشفته دست پیدا کند.

این منبع نوشت: تجارت سالانه بین هند و عمان کمتر از ۱۳ میلیارد دلار است، اما این روابط برای دهلی نو بسیار مهم است چرا که کشورهای شورای همکاری دروازه‌ای برای ورود به تنگه هرمز بین عمان و ایران به شمار می‌آیند که یک نقطه ترانزیت عمده برای نفت جهان است.

مقامات هندی تصریح کردند عقد این توافق‌نامه تجاری منوط به جلب موافقت دولتی است که در انتخابات ملی کنونی در هند به پیروزی می‌رسد.

این منابع با اشاره به اعلام نتایج انتخابات در چهارم ژوئیه افزودند: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که نارندرا مودی، نخست وزیر هند، برای سومین دوره به پیروزی برسد که این اتفاقی نادر خواهد بود.

این دو مقام هندی همچنین از لغو تعرفه‌های گمرکی بر صادرات هند به عمان به ارزش سالانه سه میلیارد دلار از جمله محصولات کشاورزی، سنگ‌های قیمتی، جواهرات، چرم، اتومبیل، تجهیزات پزشکی، محصولات مهندسی و منسوجات خبر دادند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا