سیاسی

بیانیه نشست ائتلاف اداره حکومت:
تأکید السودانی بر کشف سرنخ‌هایی درباره عوامل حمله به میدان گازی کورمور

ائتلاف اداره حکومت در عراق طی نشستی بر اهمیت برقراری روابط قوی با کشورهای مختلف جهان و پیگیری همه توافقنامه‌ها میان عراق و کشورهای دیگر تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: ائتلاف اداره حکومت (ادارة الدولة) در عراق، طی نشستی از تلاش‌های دولت و هیئت عراقی بابت بهره‌برداری آنها از فرصت‌ها در سفر به واشنگتن قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در نشست ائتلاف حاکم در عراق، بر اهمیت برقراری روابط قوی با کشورهای مختلف جهان و پیگیری همه توافقنامه‌ها تاکید شد.

حاضران در این نشست، سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عراق را بررسی و بر عمق روابط با ترکیه و لزوم گسترش آن تاکید کردند.

ائتلاف اداره حکومت بر اهمیت پروژه جاده توسعه به عنوان پروژه‌ای عراقی در راستای تحقق منافع مشترک کشورهای شریک در این پروژه تاکید کرد.

این ائتلاف ضمن محکوم کردن حمله جنایتکارانه به میدان کورمور، اعلام کرد که نخست وزیر عراق گفته است به سرنخ‌هایی برای دستیابی به عاملان حمله رسیده است و این عاملان به دستگاه قضایی تحویل داده خواهند شد.

ائتلاف اداره حکومت در عراق، اهمیت تعیین تکلیف انتخاب رئیس پارلمان عراق به صورت فوری را نیز بیان کرد.

ائتلاف اداره حکومت فراکسیون اکثریت در مجلس عراق است که از نیروهای چارچوب هماهنگی و برخی احزاب سیاسی کرد و اهل سنت تشکیل شده است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا