اقتصادیسیاسی

ابراز امیدواری توتال برای تکمیل پروژه‌های برق خورشیدی و بهره‌برداری از گاز مشعل در عراق

رئیس شرکت توتال انرژیز در دیدار نخست وزیر عراق ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های برق خورشیدی و بهره برداری از گاز مشعل در سال آینده تکمیل شود.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در ریاض با پاتریک پویانه، رئیس شرکت توتال انرژیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، دو طرف پروژه‌های این شرکت در حوزه انرژی و سایر بخش‌های مرتبط به ویژه گاز مشعل، نفت و نیروگاه تولید برق از انرژی خورشیدی را بررسی کردند.

رئیس شرکت توتال انرژیز تاکید کرد که انتظار می ‌که رود نخستین مرحله از پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی طی سال آتی به پایان برسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد نخستین مرحله از پروژه بهره‌برداری از گاز مشعل نیز طی سال آتی با ظرفیت تولیدی 50 میلیون فوت مکعب از ظرفیت طراحی شده مبنی بر 300 میلیون فوت مکعب به بهره‌برداری برسد.

دو طرف امکان استفاده از آب‌های پروژه شیرین‌سازی آب که قرار است در بصره انجام شود، در پروژه‌های نفتی شرکت توتال انرژیز را بررسی کردند.

نخست وزیر عراق بر تامین همه الزامات برای موفقیت‌آمیز بودن فعالیت توتال انرژیز با توجه به اینکه دولت در راستای گسترش فضای سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت آن از طریق قوانین حامی علاوه بر اهمیت پروژه‌های این شرکت برای عراق، تلاش می‌کند، تاکید کرد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا