سیاسی

مذاکرات هیات حماس با مقامات امنیتی مصر برای بررسی طرح آتش‌بس

منابع خبری در قاهره پایتخت مصر اعلام کردند هیاتی از جنبش حماس با یک هیات امنیتی مصری مذاکراتی گسترده را درباره بررسی طرح آتش‌بس درازمدت در غزه آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: رسانه های مصری گزارش دادند هیئتی به نمایندگی از جنبش حماس در حال مذاکرات گسترده با یک هیئت امنیتی مصر در قاهره درباره برقراری آتش‌بس در غزه و مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش روسیا الیوم، سامی ابوزهری از رهبران جنبش حماس اعلام کرد هیاتی به نمایندگی از این جنبش برای بررسی پیشنهاد جدید آتش‌بس در نوار غزه عازم مصر شده است.

به گزارش شبکه خبری قاهره، ابوزهری اعلام کرد، ما به برادران خود در مصر و قطر اطمینان داده‌ایم که برای دستیابی به توافق جدی هستیم، اما در عین حال تسلیم هیچ گونه اعمال فشار امریکا نخواهیم شد.

پیش از این، خبرگزاری «رویترز» به نقل از یکی از رهبران حماس که نخواست نامش فاش شود، گفت که این هیئت در مورد پیشنهاد آتش‌بس که این گروه به قطر و مصر ارائه کرده است و همچنین پاسخ اسرائیل بحث خواهد کرد.

این فرمانده جزئیات آخرین پیشنهادات را فاش نکرد. اما یک منبع آگاه به رویترز گفت که انتظار می‌رود حماس به آخرین پیشنهاد اسرائیل برای آتش‌بس مرحله‌ای که روز شنبه تحویل داده شد، پاسخ دهد.

این منبع گفت که این پیشنهاد شامل توافق برای پذیرش آزادی کمتر از ۴۰ گروگان در ازای آزادی فلسطینیان از زندان‌های اسرائیل و مرحله دوم آتش‌بس است که شامل “دوره آرامش پایدار” و پاسخ اسرائیل به درخواست حماس برای آتش‌بس دائمی است.

پس از مرحله اول، اسرائیل اجازه تردد آزاد بین شمال و جنوب نوار غزه و خروج جزئی نیروهایش از نوار غزه را خواهد داد.

این مقام به رویترز گفت: «حماس سؤالات و مطالبی در مورد پاسخ اسرائیل به این طرح دارد. میانجیگران روز جمعه این پاسخ را از اسرائیل دریافت و به حماس ابلاغ کردند.»

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا