اقتصادیخبر اولسیاسی

دستور السودانی درباره بازبینی استراتژی ملی انرژی در عراق

نشست ویژه بررسی طرح های وزارت برق و پرونده استراتژی ملی انرژی به ریاست نخست وزیر عراق و با حضور وزرای برق و نفت کشور برگزار شد.

میدل ایست نیوز: نشست ویژه بررسی طرح‌های وزارت برق و پرونده استراتژی ملی انرژی به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و با حضور وزرای برق و نفت این کشور برگزار شد.

براساس بیانیه نخست وزیری عراق، السودانی در این نشست دستور داد تیمی از وزارتخانه‌های برنامه‌ریزی، برق، نفت و دارایی و هیئت مشاوران، تشکیل شود و به صورت فوری، استراتژی ملی یکپارچه انرژی را براساس بازنگری پرونده انرژی و نیازهای عراق به تولید انرژی و سوخت به‌روزرسانی و تامین مالی پروژه‌های انرژی به صورت پایدار برای جلوگیری از تأخیر در اجرا یا توقف این پروژه‌ها را تضمین کند.

نخست وزیر عراق بر لزوم تامین منابع گازی برای استفاده در نیروگاه‌های گازی برق در صورت تکمیل آن و استفاده از خطوط لوله انتقال گاز در صورت تکمیل تولید از میادین نفتی و استفاده نیروگاه‌های برق از آن تاکید کرد.

السودانی بر اهمیت در نظر گرفتن این استراتژی و حرکت در مسیر کاهش هزینه‌های انرژی تاکید کرد و دستور داد یک تیم، گزارشی از به‌روزرسانی استراتژی را پس از رایزنی با وزارتخانه‌های مرتبط و با شرکت KBR، شرکت مشاور در امور انرژی در عراق، ارائه دهد.

در این نشست، تعیین تکلیف خطوط لوله انتقال گاز تولیدی از نیروگاه‌های گاز بررسی شد به ویژه با توجه به اینکه طی ۶ ماه آینده روند تولید گاز در میدان قرنه غربی آغاز خواهد شد و همکاری برای وارد کردن این خطوط انتقال به شبکه ملی گاز  لازم است.

در این نشست همچنین، پرونده دریافت عوارض برق و پیگیری اجرای مصوبات نشست‌های پیشین بررسی شد.

منبع
نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا