اقتصادی

وزیر دارایی عربستان:
پروژه‌های چشم‌انداز 2030 را هرجا لازم باشد تغییر می‌دهیم

وزیر دارایی عربستان اعلام کرد که اين كشور برای متحول کردن اقتصاد خود طرح‌های مربوط به چشم‌انداز 2030 را بر اساس نیاز اصلاح خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان اعلام کرد که اين كشور برای متحول کردن اقتصاد خود طرح‌های مربوط به چشم‌انداز 2030 را بر اساس نیاز اصلاح خواهد کرد.

به گزارش «الجزیره» الجدعان در سخنان خود در مجمع جهانی اقتصاد تحت شعار «همکاری بین‌المللی، رشد و انرژی برای توسعه» گفت که عربستان بر اطمینان از کیفیت رشد اقتصادی آینده تمرکز کرده است و درک می‌کند که چالش‌هایی که با آن روبه رو است، به انعطاف‌پذیری نیاز دارد.

وی افزود: «چالش‌هایی وجود دارد، غرور نداریم. روند را تغییر خواهیم داد و سازگاری خواهیم کرد. حجم برخی پروژه‌ها را کم خواهیم کرد، برخی پروژه‌ها را توسعه و برخی دیگر را سرعت خواهیم بخشید».

عربستان در حال اقدام برای تسریع در اجرای پروژه‌هایی است که به این کشور در تنوع بخشیدن به اقتصاد و کاهش وابستگی به نفت، در چارچوب طرح چشم‌انداز 2030، کمک می‌کنند. هدف از این طرح توسعه بخش‌هایی مانند بخش گردشگری و صنعتی و توسعه بخش خصوصی و ایجاد فرصت‌های شغلی است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که بزرگترین اقتصاد در جهان عرب به افزایش قیمت نفت به 96.2 دلار نیاز دارد تا در بودجه 2024، دچار کسری نشود.

از طرفی دیگر امیر عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان بر عدم وجود برنامه‌ها و دستورالعمل‌های آماده برای گذار به سمت انرژی سبز در سطح جهان تاکید کرد.

وی افزود که گذار به سمت انرژی سبز باید تحت شرایط عملی و حقیقی باشد و شکی نیست که جهان در آینده، به تمام منابع انرژی نیاز خواهد داشت.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا