اقتصادی

مصر در پی جذب سرمایه‌های جدید در بخش صنعت به ارزش 3.6 میلیارد دلار

دولت مصر به منظور رونق بخشیدن به کارخانه‌های فعال در بخش‌های راهبردی، جذب سرمایه‌های صنعتی جدید به ارزش حدود 3.6 میلیارد دلار در سال 2024 را در دستور کار قرار داده است.

میدل ایست نیوز: دولت مصر سرمایه‌گذاری‌های صنعتی جدیدی را به ارزش 3.6 میلیارد دلار در بخش های دارو، صنایع کشاورزی و مواد غذایی و مصالح ساختمانی مد نظر قرار داده است.

به گزارش بلومبرگ، طبق اظهار نظر یحیی الواثق بالله، رئیس اداره نمایندگی تجاری مصر، این کشور قصد دارد ارزش سرمایه‌گذاری‌های صنعتی خود را در سال 2024 با حدود 10 درصد افزایش به 3.6 میلیارد دلار برساند. این رقم در سال 2023 حدود 3.3 میلیارد دلار بوده است.

این مقام مصری تصریح کرد سرمایه‌گذاری‌های جدید شامل بخش‌های دارو، تولیدات و صنایع کشاورزی، پتروشیمی، غذا و نوشیدنی و مصالح ساختمانی خواهد بود.

این در حالی است که ظرف دو سال گذشته بخش صنعت مصر به علت بالا بودن هزینه‌های تولید و کمبود دلار با بحران روبه‌رو بوده است که این مساله تعداد زیادی از کارخانه‌های فعال در بخش‌های راهبردی این کشور را با خطر تعطیلی مواجه کرده است.

رئیس اداره نمایندگی تجاری مصر در ادامه تاکید کرد که دفاتر نمایندگی بازرگانی این کشور در سال گذشته حدود 3.3 میلیارد دلار سرمایه صنعتی جذب کردند که از این میزان سهم پروژه‌های اجرایی بالغ بر 1.3 میلیارد دلار بوده  و مابقی طرح‌ها در مرحله توافق نهایی است.

گفتنی است هیئت دولت مصر در اوایل ماه آوریل با ادامه طرح حمایت از مزایای اعطای تسهیلات مالی برای بخش‌های تولیدی با نرخ بهره 11 درصد موافقت کرد.

منبع
بلومبرگ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا