سیاسی

توافق عراق و ایران برای افزایش همکاری‌های همه‌جانبه در ایام اربعین

وزیر کشور عراق از اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از کاهش حوادث رانندگی در طول ایام زیارت اربعین و مبارزه با مواد مخدر با همکاری طرف ایرانی خبر داد.

میدل ایست نیوز: عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق روز چهارشنبه اعلام کرد: تدابیری به منظور کاستن از حوادث و تصادفات رانندگی در ایام اربعین و مبارزه با مواد مخدر با همکاری طرف ایرانی  اتخاذ شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق با اعلام این خبر از افتتاح دفتری در مقر سفارت عراق در تهران به منظور پیگری موضوع قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.

الشمری گفت: امروز با «مجید میراحمدی» معاون وزیر کشور ایران و هیئت همراهش دیدار و جلسه‌ای در مقر این وزارتخانه برگزار کردیم که طی آن چندین پرونده از جمله موضوع مرز‌ها و همکاری در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تبادل اطلاعات درباره ایام اربعین و همچنین تفاهم‌نامه‌هایی را که در یک سال گذشته به امضا رسیده و در حال اجراست؛ مورد بحث و بررسی قرار دادیم و با تشکیل کمیته‌های مشترک برای پیگیری اجرای توافقنامه ها، موافقت کردیم.

الشمری در خصوص مراسم اربعین تصریح کرد در مراسم اربعین سال گذشته شاهد افزایش تصادفات رانندگی منجر به فوت و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان بودیم و به همین خاطر امسال اداره کل راهنمایی و رانندگی تدابیر احتیاطی و پیشگیرانه زیادی از جمله نصب دوربین و رادار بر روی جاده‌های منتهی به گذرگاه‌های مرزی به شهرها اتخاذ کرده است و به منظور کاهش تصادفات، برنامه‌هایی برای بهبود جاده‌ها و نصب سرعت گیر در آن‌ها در دست اقدام دارد.

وزیر کشور عراق از توافق بر سر گذرگاه‌های مرزی به منظور ورود و خروج زائران ایرانی و خارجی خبر داد و گفت در این زمینه صورتجلسه و توافقنامه‌ای میان دو کشور امضا خواهد شد.

الشمری در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: ما تفاهم‌نامه‌ها و همکاری‌های  بسیار خوبی بین دو کشور به ویژه در زمینه مبارزه با مواد مخدر و تبادل اطلاعات در مورد فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر داشته‌ایم و به همین منظور دفتری در سفارت عراق در تهران افتتاح خواهد شد و یک افسر رابط اداره مبارزه با مواد مخدر به منظور پیگیری خبرهای اطلاعاتی و پیگرد قاچاقچیان در آنجا به کار گمارده خواهد شد.

وی تصریح کرد: با اقداماتی که فرماندهی مرزبانی وزارت کشور ایران در مرزهای خود انجام داده است، تحولاتی در کنترل مرزهای بین‌المللی به وجود آمده است. در همین حال در ماه جاری مقادیری مواد مخدر توسط تیپ دهم مرزی و مقادیری نیز در سلیمانیه کشف و ضبط شد و متخلفان تحت پیگرد قرار گرفتند.

وزیر کشور عراق بر جدیت هر دو طرف ایرانی و عراقی در زمینه مبارزه با مواد مخدر به عنوان یک پرونده خطرناک تاکید کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا