خبر اولسیاسی

جلسه السودانی با مشاوران ارشد برای پیگیری توافقات با امریکا

نخست‌وزیر عراق در جلسه‌ای برای پیگیری توافقات و تفاهمات انجام‌شده در سفرش به امریکا، دستور تشکیل دبیرخانه مخصوص برای کمیته عالی روابط عراق و امریکا را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: در جلسه‌ای به ریاست محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، پرونده سفر وی به امریکا و پیگیری توافقات و تفاهم انجام‌شده میان دو طرف بررسی شد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق که در ساعات پایانی روز سه‌شنبه (30 آوریل) منتشر شده، این جلسه در راستای روش دولت در پیگیری دقیق همه پرونده‌های در دستور کار دولت از جمله روابط خارجی و تفاهمات با کشورهای دیگر برگزار شده است.

در این نشست، نتایج نشست کمیته عالی روابط عراق و امریکا که مسئول فعال‌سازی توافق چارچوب راهبردی میان دو کشور در 7 محور است، و نیز پرونده شراکت اقتصادی مهمی که میان بخش خصوصی عراق و شرکت‌های بزرگ امریکایی برقرار شده بررسی شد.

السودانی در این نشست بر اهمیت پیگیری تفاهمات امریکا و عراق در بخش‌های گوناگون برای تنظیم درست روابط دو کشور در راستای منافع عالی عراق و بر ضرورت استفاده از نیروهای کارآمد عراقی در روند بازسازی و خدمت‌رسانی و اجرای اولویت‌های برنامه دولت تأکید کرد.

السودانی همچنین به مشاوران حاضر در نشست دستور داد که نتایج سفر به واشنگتن را بر اساس اولویت‌بندی پیگیری کنند و هر مشاوری یک پرونده خاص را بر عهده بگیرد و در این باره وزارتخانه‌های مربوطه و سفارت امریکا در بغداد نیز همکاری لازم را داشته باشند و گزارش دستاوردهای خود را به دفتر نخست‌وزیر بدهند.

وی همچنین دستور داد که دبیرخانه مخصوص برای کمیته عالی روابط عراق و امریکا تعیین و نشست‌های دوره‌ای برای پیگیری دستاوردهای این سفر انجام شد.

محمد شیاع السودانی، در ماه گذشته سفری 7 روزه به ایالات متحده داشت که در آن علاوه بر دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه و وزیر دفاع و دیگر مقامات امریکایی، با نمایندگان چندین شرکت فعال در حوزه‌های گوناگون دیدار کرد.

منبع
دفتر نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا