سیاسی

موافقت امریکا با فروش برنامه‌های آموزش نظامی به عربستان

امریکا با فروش احتمالی برنامه‌های آموزش نظامی به نیروی دریایی عربستان در قراردادی به ارزش حدود 250 میلیون دلار موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: امریکا با فروش احتمالی برنامه‌های آموزش نظامی علاوه بر عناصر مرتبط با خدمات لجستیک به نیروی دریایی عربستان در قراردادی به ارزش حدود 250 میلیون دلار موافقت کرد.

به گزارش الخلیج آنلاین، آژانس همکاری امنیتی دفاعی امریکا وابسته به پنتاگون اعلام کرد که اسناد مورد نظر برای ابلاغ این فروش احتمالی به کنگره را دریافت کرده است.

در بیانیه این آژانس آمده است که این قرارداد در راستای اهداف سیاست خارجی امریکا و امنیت این کشور از طریق بهبود امنیت کشور شریک که یک عامل قدرت برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در سطح کشورهای شورای همکاری است، انجام می شود.

وزارت خارجه امریکا نیز اعلام کرد که این فروش احتمالی، می‌تواند توان عربستان برای مقابله با تهدیدهای کنونی و آتی را از طریق تقویت قدرت دفاع از خود در برابر طرف‌های مخرب در منطقه، تقویت کند.

امریکا تاکید کرد که عربستان، با هیچ مشکلی در دریافت این خدمات مواجه نخواهد شد و این فروش احتمالی نیز، توازن نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پیشتر در روز دوشنبه گفت که امریکا و عربستان به توافق بر سر چند توافقنامه دوجانبه از جمله در حوزه امنیتی نزدیک هستند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا