اقتصادیسیاسی

از سرگیری فعالیت تولیدی میدان گازی کورمور اقلیم کردستان عراق

شرکت اماراتی دانه گاز خبر داد که پس از 5 روز توقف، در نتیجه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور، فعالیت‌های تولیدی این میدان از سرگرفته شده است.

میدل ایست نیوز: شرکت دانه گاز امارات امروز چهارشنبه (1 مه) اعلام کرد فعالیت‌های تولیدی میدان گازی کورمور در استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق از سرگرفته شده است.

به گزارش «شفق نیوز» با تصمیم شرکت اماراتی دانه گاز، پس از 5 روز توقف فعالیت‌های تولیدی، در نتیجه حمله پهپادی به این میدان که منجر به کشته شدن 4 کارگر خارجی شده بود، فعالیت این میدان گازی از سرگرفته شد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات لازم برای از سرگیری فعالیت‌های تولیدی میدان گازی کورمور در اقلیم کردستان انجام شده است.

شرکت مذکور خاطر نشان کرد که پس از اقداماتی که دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان در راستای تقویت ریشه‌ای پدافند هوایی در میدان گازی انجام دادند، فعالیت‌های میدان کورمور از سرگرفته شده است.

در این بیانیه تاکید شد که شرکت اماراتی و شرکای آن، همزمان با اجرای اقدامات جدید در راستای تضمین دستیابی به حد اکثر ایمنی تمام کارگران و تأسیسات، اقدامات لازم را برای از سرگیری فعالیت‌های تولیدی این میدان گازی به صورت مرحله‌ای اتخاذ کرده اند.

کورمور یکی از روستاهای توابع منطقه «قادر کرم» در استان سلیمانیه اقلیم کردستان است و این میدان گازی یکی از غنی‌ترین مناطق از لحاظ منابع طبیعی به ویژه گاز به شمار می‌آید.

روز جمعه 26 آوریل میدان گازی کورمور مورد حمله پهپادی قرار گرفت و سه روز بعد، در تاریخ 29 آوریل، شرکت دانه گاز از توقف موقت تولید در میدان گازی کورمور خبر داد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا