سیاسی

سازمان ملل: نتایج تحقیقات درباره جنایت اسپایکر به زودی اعلام می‌شود

مسئول تحقیقات کشتار اسپایکر در تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش (یونیتاد) خبر داد تحقیقات در زمینه جنایت اسپایکر به پیشرفت خوبی رسیده است و نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

میدل ایست نیوز: کنگا تیبوری مسئول تحقیقات درباره کشتار اسپایکر در تیم تحقیق سازمان ملل درباره جنایات داعش (یونیتاد) اعلام کرد که تحقیقات در زمینه کشتار اسپایکر در سال 2014 در استان صلاح‌الدین، پیشرفت قابل توجهی داشته و به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

به گزارش «الفرات نیوز» تیبوری در کارگاهی که توسط موسسه تحصیلات تکمیلی «العلمین» و تیم یونیتاد درباره همکاری عراق و سازمان ملل درباره بازپرسی جنایی برگزار شد گفت که حمله اسپایکر دارای انگیزه‌های ایدئولوژیک بوده و این جنایت، ایدئولوژی‌های ضد شیعی در جنایت کشتار دسته‌جمعی و جنایت ضدبشری را نشان داد.

وی ادامه داد که قربانیان این حادثه هرچند نظامی بودند، سلاح خود را انداختند و لباس غیرنظامی بر تن کردند.

به گفته این مقام سازمان ملل، این تحقیقات شامل این است که جنایت «اسپایکر» در تکریت را چه کسی طراحی و چه کسی اجرا و چه کسی دستور آن را صادر کرده و شمار افرادی که در این جنایت دست داشتند چند نفر بوده است و چند نفر قربانی این جنایت شده‌اند.

کشتار در پایگاه هوایی اسپایکر، کشتاری جمعی است که به‌دست تروریست‌های داعش و بقایای حزب بعث در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق در فاصلهٔ 11-15 ژوئن 2014 به‌ وقوع پیوست.

در زمان حمله، حدود 4 هزار دانشجوی نظامی غیرمسلح در پایگاه حضور داشتند؛ از این میان 2هزار دانشجوی شیعه غیرمسلح این پایگاه هوایی به‌طور جمعی قتل‌عام شدند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا