اقتصادیسیاسی

کمک یک میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به لبنان

رئیس کمیسیون اروپا از بسته حمایتی اتحادیه اروپا برای تقویت ثبات لبنان به مبلغ یک میلیارد یورو خبر داد.

میدل ایست نیوز: اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، از بسته حمایتی اتحادیه اروپا برای تقویت ثبات لبنان به مبلغ یک میلیارد یورو خبر داد.

به گزارش «العربی الجدید»، فون در لاین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور قبرس و نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان در بیروت ضمن اعلام این خبر گفت: «امنیت و ثبات برای سرمایه‌گذاری اهمیت اساسی دارد و اتحادیه اروپا از ارتش و دیگر دستگاه‌های امنیتی لبنان حمایت می‌کند».

او گفت که این کمک یک میلیارد یورویی به طور خاص بر تأمین تجهیزات و آموزش مرزبانی متمرکز است و افزود که لبنان نیازمند یک حرکت اقتصادی برای ایجاد فرصت‌های تازه برای شهروندان و شرکایش است.

فون درلاین افزود که اتحادیه اروپا می‌خواهد که با تقویت خدمات اساسی در بخش‌های آموزش و بیمه و درمان در ثبات اجتماعی و اقتصادی لبنان سهیم باشد و با لبنان در اجرای اصلاحات اقتصادی و بانکی و مالی همکاری خواهد کرد.

وی ادامه داد: چالش‌های پیش روی لبنان در مسئله میزبانی آوارگان سوریه‌ای و دیگر مناطق را درک می‌کنیم و از سال 2011 تاکنون 2.6 میلیارد یورو به لبنان کمک کرده‌ایم.

از سوی دیگر، نجیب میقاتی، رئیس دولت پیشبرد امور لبنان، نیز گفت: اجازه نمی‌دهیم که وطن ما به وطن جایگزین برای دیگران تبدیل شود و از دوستانمان در اتحادیه اروپا می‌خواهیم که مسئله آوارگان خارجی را به صورت بنیادی و در اسرع وقت حل کنند.

وی گفت که امنیت لبنان امنیت اروپاست و افزود که با توجه به شرایط سوریه، لازم است که قبل از هرچیز اروپا و جامعه جهانی بپذیرند که امنیت در بیشتر بخش‌های سوریه برقرار شده و در نتیجه بازگرداندن آوارگان مشکلی ندارد.

میقاتی افزود که اکثر افرادی که بعد از 2016 به لبنان آمده‌اند صرفا به علل اقتصادی کشورشان را ترک کرده‌اند و آنان را نمی‌توان آواره خواند.

فون درلاین و رئیس جمهور قبرس در سفر خود به لبنان با دیگر مقامات لبنانی از جمله نبیه بری، رئیس مجلس لبنان، نیز دیدار کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا