سیاسی

صدور حکم 11 سال حبس برای یک فعال حقوق زنان در عربستان

دادگاهی ویژه در عربستان یک زن فعال در زمینه حقوق زنان و مربی بدن‌سازی را به اتهام ارتکاب «جرایم تروریستی» به 11 سال حبس محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: سازمان عفو بین‌الملل و سازمان حقوق بشری «قسط» اعلام کردند که دادگاه جنایی عربستان، متخصص در مسائل تروریسم مناهل العتیبی فعال حقوق زنان و مربی بدن‌سازی 29 ساله را به 11 سال حبس محکوم کرد.

به گزارش «CNN» این دو سازمان در بیانیه‌ای از مقامات عربستانی خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط العتیبی شدند و اعلام کردند که تصمیم دادگاه، با سخنان مقامات عربستان درباره اصلاحات حقوق و توانمندسازی زنان در تعارض است.

سازمان عفو بین‌الملل و سازمان قسط، یادآور شدند که اتهام وارد شده به العتیبی، تنها مربوط به استفاده از حق انتخاب پوشش و بیان نظرات خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله درخواست پایان بخشیدن به نظام مردسالاری در عربستان و انتشار فیلم‌هایی از خود با «لباس‌های نامناسب» و «حضور در اجتماع بدون پوشش عباء» صادر شده است.

از طرفی دیگر، نمایندگی دائمی عربستان در سازمان ملل اعلام کرد که حکم بدوی 11 سال حبس از تاریخ دستگیری وی، به علت ارتکاب به «جرایم تروریستی» که ارتباطی با آزادی بیان و عقیده ندارد، صادر شده است.

منبع
CNN

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا