سیاسی

هشدار پادشاه اردن و رئیس جمهور ایتالیا نسبت به عملیات در رفح

پادشاه اردن و رئیس جمهور ایتالیا ضمن بررسی تحولات منطقه نسبت به حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار دادند.

میدل ایست نیوز: ملک عبدالله دوم پادشاه اردن روز پنجشنبه در دیدار با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا، درباره وضعیت نوار غزه گفت‌وگو کرد و نسبت به عملیات رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش «آناتولی» به نقل از بیانیه دربار سلطنتی اردن، ملک عبدالله دوم و ماتارلا در دیداری در رم، درباره «تحولات منطقه، به ویژه شرایط وخیم غزه» مذاکره کردند.

بر اساس این بیانیه، پادشاه اردن بر لزوم دستیابی به آتش‌بس فوری در غزه، توقف فاجعه انسانی در نوار غزه و ارائه کمک‌های امدادی به هر طریق ممکن و بدون هیچ مانعی تاکید کرد.

بر اساس همین بیانیه، وی نسبت به عواقب حمله اسرائیل به شهر رفح که مملو از آوارگان فلسطینی در جنوب نوار غزه است، هشدار داد.

پادشاه اردن بار دیگر تاکید کرد که صلح و ثباتی در منطقه بدون راه حل عادلانه برای مسأله فلسطین بر اساس راه حل دو کشوری در کار نخواهد بود.

این بیانیه افزوده که رئیس جمهور ایتالیا بر «انطباق» موضع کشورش با اردن، به ویژه با توجه به تلاش‌های انجام شده برای آتش‌بس در غزه و رسیدن به چشم‌انداز سیاسی برای دستیابی به صلح بر اساس راه حل دو کشوری تاکید کرد.

وی از تلاش‌های امان برای رساندن کمک به غزه و کاهش درد و رنج مردم آن قدردانی کرد و بر اهمیت نقش اردن در این برهه حساس در منطقه تاکید کرد.

رئیس جمهور ایتالیا نسبت به «عواقب حمله به رفح و گسترش درگیری‌های منطقه‌ای» هشدار داد.

پادشاه اردن قرار است پس از دیدار با مقامات ایتالیا، عازم امریکا شود.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا