خبر اولسیاسی

حمایت رئیس جمهور و نخست وزیر عراق از اصحاب رسانه

رئیس جمهور و نخست وزیر عراق در پیام‌های جداگانه‌ای به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، بر حمایت از اصحاب رسانه به عنوان پشتوانه دولت در کار اجرایی تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: رئیس جمهور و نخست وزیر عراق همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، با انتشار پیام‌های جداگانه‌ای بر حمایت کامل خود از فعالان عرصه رسانه و تثبیت اصل آزادی عقیده و بیان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، رئیس جمهور عراق به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، صمیمانه ترین تبریکات خود را به خبرنگاران در عراق و جهان اعلام و از شهدای عرصه رسانه و آزادی بیان و فداکاری های آنان در راه حفظ اصول آزادی و دموکراسی و دستیابی به کرامت ملت و شهروندان با احترام یاد کرد.

عبداللطیف جمال رشید، با انتشار پستی در حساب کاربری خود در پایگاه اجتماعی«ایکس» اعلام کرد، در روز جهانی آزادی مطبوعات، حمایت کامل خود را از تحکیم اصل آزادی عقیده و بیان و فراهم آوردن مستلزمات برای کار روزنامه نگاری و رسانه ای آزاد مبتنی بر تعهد به حرفه ای گرایی، عینیت و انتقال تصویر واقعی تاکید می کنیم، چرا که این امر یک عنصر اساسی برای حفاظت از تجربه دموکراتیک در کشور به شمار می آید.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق نیز در پیامی به همین مناسبت تاکید کرد کار حرفه ای روزنامه نگاری یک مسئولیت بزرگ و سنگین و بهترین پشتوانه برای دولت در کار اجرایی است.

السودانی با انتشار پستی در پایگاه اجتماعی«ایکس» نوشت: در روز جهانی آزادی مطبوعات، حمایت خود را از همه فعالان در عرصه رسانه وایستادگی در کنار آنها به خاطر انجام بدون اجبار یا محدودیت فعالیت هایشان تاکید می کنیم چرا که طبق قانون اساسی ما، آزادی های عمومی مسئله‌ای تضمین شده است.

وی افزود: کار حرفه ای ژورنالیستی یک مسئولیت بزرگ و بهترین پشتوانه برای دولت در کارهای اجرایی به منظور خدمات رسانی به مردم و شکوفایی کشورمان است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا