سیاسی

درخواست گوترش از حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به توافق

همزمان با افزایش تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل از حماس و رژیم صهیونیستی درخواست کرد به توافق دست یابند.

میدل ایست نیوز: همزمان با تشدید تلاش ها و تماس های مصر با مقامات حماس و رژیم صهیونیستی، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از حماس و رژیم صهیونیستی خواست در جریان مذاکرات کنونی به توافقی برای پایان دادن به جنگ دست یابند.

به گزارش الجزیره، این درخواست در حالی صورت می گیرد که مصر تماس های خود با حماس و دولت رژیم صهیونیستی را در خصوص نقاط اختلافی و بحث برانگیز در توافقنامه پیشنهادی مبادله اسرا و آتش بس در نوار غزه افزایش داده است و کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی نیز آخرین تحولات این توافق را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

آنتونیو گوترش با ابراز نگرانی از تشدید گسترده جنگ در صورت عدم حصول توافق، تاکید کرد دو طرف باید به خاطر فلسطینیان ساکن در غزه، اسرای رژیم صهیونیستی و خانواده‌های آنها، و همچنین به خاطر منطقه و جهان به توافق برسند.

در همین ارتباط، منابع خبری مصر به نقل از یک منبع بلندپایه این کشور که به نام وی اشاره نشده است، اعلام کردند، سرلشکر عباس کامل، رئیس اطلاعات کل مصر با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تماس تلفنی برقرار کرده است اما به هیچ جزئیاتی در مورد این تماس تلفنی اشاره نکردند.

این منبع افزود، پیشرفت مثبتی در مذاکرات در مورد قرارداد و توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه وجود دارد.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا