سیاسی

احتمال طول کشیدن مذاکرات آتش بس در قاهره به مدت یک هفته

مقامات امریکایی و رژیم صهیونیستی بر این باورند که تکمیل توافقنامه آتش‌بس و آزادی اسرا احتمالا به مدت یک هفته به طول خواهد انجامید.

میدل ایست نیوز: در حالی که مذاکره کنندگان امروز در قاهره پایتخت مصر گردهم آمده اند،مقامات امریکایی و رژیم صهیونیستی می گویند هرگونه توافق احتمالی در مورد چارچوبی که با آتش بس موقت و آزادی اسرا در غزه همراه باشد، احتمالاً با ادامه مذاکرات در خصوص جزئیات دقیق تر این توافقنامه همراه خواهد بود.

به گزارش سی ان ان، با وجود آنکه مذاکره کنندگان در جنبه های فنی توافق احتمالی پیشرفت هایی داشته اند، پیش بینی می شود که دستیابی به توافق نهایی بین دو طرف چندین روز دیگر به مذاکره نیاز داشته باشد ضمن آنکه دو منبع وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند تکمیل توافقنامه ممکن است یک هفته طول بکشد.

در همین ارتباط، یک مقام امریکایی روز شنبه این نکته را تکرار کرد و گفته حتی اگر جنبش حماس توافقنامه پیشنهادی را بپذیرد، چندین روز دیگر طول خواهد کشید تا برخی از جزئیاتی که در نهایت منجر به برقراری آتش بس می شود، مورد بحث و بررسی قرار گیرد و این بحث ها می تواند دشوار و طولانی باشد.

مقامات امریکایی همچنان با خوش بینی محتاطانه به گفتگوها می نگرند و از حصول پیشرفت صحبت می کنند اما همچنان اذعان دارند تلاش های قبلی در آخرین لحظه شکست خورد.

از سوی دیگر ، مقامات حماس در حالی با میانجی ها در قاهره دیدار و گفتگو می کنند که دیوید بارنیه مدیر سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی(موساد) در تل آویو به سر می برد و منابع این رژیم گفته اند در صورت موافقت حماس با این توافق، او ممکن است به سرعت به مصر برود.

منابع خبری همچنین از ایفای نقش محوری رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا(سیا) در این مذاکرات خبر می دهند.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا