اقتصادیسیاسی

امضای یادداشت تفاهم همکاری بین بانکی میان عراق و ژاپن

وزارت برنامه ریزی عراق اعلام کرد یادداشت تفاهمی بین بانک تجارت این کشور و آژانس توسعه بین المللی ژاپن به امضا رسانده است.

میدل ایست نیوز: وزارت برنامه ریزی عراق روز دوشنبه از امضای یادداشت تفاهم بین بانک تجارت عراق و آژانس توسعه بین المللی ژاپن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، محمد علی تمیم وزیر برنامه ریزی عراق امروز به نمایندگی از محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین‌المللی میان بانک تجارت عراق و آژانس توسعه ژاپن (جایکا) شرکت کرد.

بلال صالح حسین رئیس بانک تجارت عراق در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: امضای این تفاهم‌نامه به ایجاد یک تحول بزرگ در عراق منجر خواهد شد و مبلغ اولیه‌ای که برای این قرارداد در نظر گرفته شد، حدود 200 میلیون دلار است که به حمایت از بخش خصوصی از جمله به مواردی نظیر امنیت غذایی و دارویی اختصاص خواهد یافت.

کاردار سفارت ژاپن در عراق نیز از ابتکار نخست وزیر این کشور برای توسعه اقتصاد در عراق حمایت کرد و گفت ما از امضای این تفاهم‌نامه بسیار خرسندیم.

در این بیانیه تصریح شده است که در مراسم امضای این یادداشت تفاهم، محمد الدراجی مشاور نخست وزیر، رئیس بانک تجارت عراق و تعدادی از مقامات وزارتخانه های امور خارجه و دارایی عراق و از جانب طرف ژاپنی هم نمایندگانی از سفارت ژاپن در عراق و آژانس توسعه ژاپن حضور داشتند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا