اقتصادی

ایران و عراق در پی گسترش همکاری‌ها در بخش‌های اقتصادی

وزارت بازرگانی عراق روز دوشنبه از امضای صورتجلسه مشترک در زمینه‌های مختلف از جمله شهرهای صنعتی و مناطق آزاد با مقامات ایرانی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «اثیر داود الغریری» وزیر بازرگانی عراق و هیأت همراه وی، روز دوشنبه در حاشیه نشست کمیته مشترک عراق و ایران، با «محمد مخبر» معاون رئیس‌جمهوری ایران و احسان خاندوزی وزیر اقتصاد این کشور درباره تعدادی از پرونده‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی مشترک گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، وزارت بازرگانی عراق اعلام کرد این جلسه شاهد نزدیکی و همگرایی بسیار زیادی در دیدگاه‌ها، ساماندهی پرونده‌ها و تکمیل تمام مراحل مربوط به تفاهم‌نامه‌ها و صورتجلسه های تنظیم شده توسط دو کشور بود و مقامات جمهوری اسلامی و دولت این کشور، با تمام پیشنهادهای ارائه شده توسط طرف عراقی به گونه‌ای تعامل کردند که تامین‌کننده منافع دو کشور باشد.

این وزارتخانه افزود: در این دیدار، پرونده‌هایی نظیر شهرهای صنعتی، مناطق آزاد و راه‌ آهن، حقابه عراق و گازرسانی به عراق به منظور بهره‌برداری از برق، علاوه بر پرونده‌های مالیات و گمرک و برطرف کردن برخی موانع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این منبع خاطر نشان کرد: تفاهمات زیادی در این دیدارها صورت گرفت که صورتجلسه مشترک این مذاکرات عصر امروز (دوشنبه 6 آوریل) در حضور هیات‌های همراه به امضای وزیر بازرگانی عراق و همتای ایرانی او و روسای هیات های دو طرف خواهد رسید.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا